شناسهٔ خبر: 42754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید:

احداث بیش از ۱۰۷ کیلومتر انواع راه و ۱۷ طرح راهسازی در استان اردبیل/ بهره‌برداری از ۲۵ هزار و ۸۷۱ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در چهار سال گذشته بیش از ۱۰۷ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در استان اردبیل احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همزمان با هفته دولت در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعدادی از این طرح‌ها در چند روز گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: امسال همزمان با هفته دولت ۱۷ طرح راهسازی در سطح استان با اعتبار ۲۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود. مابقی آن‌ها نیز در چند روز آینده توسط مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع طرح‌های افتتاح شده ۷/۶۹ کیلومتر طول دارد.

حیدری افزود: احداث ۲ دهنه پل زیرگذر آلنی - بیجق و روگذر لکران در بزرگراه مشگین شهر به اردبیل با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد در مسیر، بهسازی راه اصلی سه راهی رضی به امیر کندی در محور اردبیل-گرمی به طول ۵ کیلومتر، بازیافت گرم محور اردبیل- نمین و اجرای آسفالت جدید موسوم به Sma گردنه حیران به طول ۶ کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت بزرگراه خلیج‌فارس در محور اردبیل -سرچم به طول ۹ کیلومتر، احداث، بهسازی و آسفالت راه بخش‌های شال و کورائیم هر کدام به طول ۳.۵ کیلومتر از جمله این طرح‌هاست.

وی بابیان اینکه در چهار سال دولت تدبیر و امید ۲۱ طرح با زیربنای ۱۹ هزار و ۶۸۲ متر با اعتبار ۲۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اجرا شده است، اظهار کرد: ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان پارس‌آباد و بیمارستان ۳۵ تختخوابی شهرستان کوثر از جمله آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته بیش از ۱۰۷ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در استان اردبیل احداث شده است، بیان کرد: در این مدت ۵۵۷ کیلومتر از راه‌ها آسفالت، ۳۸ کیلومتر بهسازی، ۲۲ کیلومتر آسفالت نوین و ۹۹۳ هزار و ۵۱۸ مترمربع لکه‌گیری راه‌های اصلی و فرعی انجام گرفته و ۲۷۳ دستگاه هم پل اجرا و احداث شده است که در مجموع برای اجرای آن‌ها سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از احداث ۵/۴۲ کیلومتر راه روستایی در این مدت در استان خبر داد و اضافه کرد: در طول این مدت همچنین ۲۲۹ کیلومتر راه روستایی بهسازی و ۳۰۹ کیلومتر آسفالت شده است که در مجموعه برای اجرای آن‌ها مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حیدری با بیان اینکه در آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار استان اردبیل به غیر از شهرستان‌های خلخال و گرمی از میانگین شاخص کشوری بالاتر است، گفت: تلاش می‌کنیم با اختصاص اعتبار مناسب این دو شهرستان را هم به میانگین کشوری برسانیم.

وی بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری اهتمام به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در مرکز استان و شهرستان‌های آن مورد توجه است که برای همین در چهار سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در سطح استان اردبیل برای متقاضیان به یکهزار و ۵۰۰ واحد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مسکن مهر ۴۱ هزار و ۳۷۹ واحد مسکن مهر برای شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود که ۲۵ هزار و ۸۷۱ واحد آن در دولت یازدهم با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

حیدری از آماده‌سازی ۳۲۶ هکتار زمین با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها مسکن مهر خبر داد و گفت: در این راستا برای احداث شش مدرسه با ۴۲ کلاس درس در مساکن مهر ۳۵ میلیارد ریال، هفت مسجد ۵۰ میلیارد ریال و یک باب کلانتری ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در چهار سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ پروانه ساخت به مساحت سه میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع در استان صادر شده است و از ۱۴۷ مورد از ساخت و ساز غیرقانونی و بدون پروانه جلوگیری به عمل آمده است.

وی اجرای باند دوم سه راهی گرمی به مشگین شهر و بیله سوار و پارس‌آباد را با طول ۴۵۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۹ هزار میلیارد ریال، اجرای باند دوم محور اردبیل- سرچم و اجرای باند دوم محور اردبیل - آستارا را سه پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان عنوان کرد.

وی ایجاد آزادراه در محورهای مواصلاتی استان را منوط به آمار ترافیکی اعلام کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده و نیازسنجی فقط محورهای سراب- اردبیل و اردبیل- آستارا پاسخگوی نیازسنجی احداث آزادراه هستند که اصولاً برای احداث آزادراه هم بخش خصوصی وارد این کار می‌شود.

نظر شما