شناسهٔ خبر: 42775 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آغاز فعالیت قطار مسافربری زاهدان-اصفهان در هفته دولت

قطار نخستین قطار مسافربری زاهدان - اصفهان در آخرین روز از هفته دولت در مراسمی، ایستگاه راه آهن این شهر را به مقصد اصفهان ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: قطار مسافربری زاهدان - اصفهان شرکت خلیج فارس با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت ۲۲۰ نفر ساعت ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه به مقصد اصفهان حرکت کرد.

مجید ارجونی افزود: تمام ظرفیت واگن های قطار زاهدان - اصفهان امروز تکمیل بود و برای هفته آینده نیز شمار زیادی بلیت رزرو شده است. 

وی گفت: از این پس یک هفته در میان قطار زاهدان - اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در این مسیر تردد می کند.

وی افزود: حرکت این قطار ساعت ۱۱:۲۰ از اصفهان به مقصد زاهدان و روز بعد ساعت ۱۱:۳۰ از زاهدان به مقصد اصفهان است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: هر واگن این قطار ۴۴ نفر ظرفیت دارد و هر بلیط آن با قیمت ۷۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال فروخته می شود.

ارجونی افزود: مدت زمان حرکت قطار زاهدان - اصفهان از مبدا تا مقصد ۱۸ ساعت است.

وی گفت: متقاضیان سفر با قطار در مسیر ریلی زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و برعکس می ‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز و یا سایت راه ‌آهن نسبت به خرید بلیط های مورد نیاز خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا قطار زاهدان- اصفهان دیروز از اصفهان عازم زاهدان شده بود و امروز مسافران زاهدانی را به مقصد اصفهان انتقال داد.

راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن ۲ خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما