شناسهٔ خبر: 42813 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

باغ کتاب تهران/ گفت‌و‌گوی معماران و شهرسازان پیرامون پروژه‌های معماری‌و‌شهرسازی بزرگ‌مقیاس در سطح پایتخت

پوستر سلسله گفت‌وگو‌های شهر و معماری تحت‌عنوان پروژه‌های بزرگ‌مقیاس با موضوع باغ کتاب تهران، یکشنبه ۱۲ شهریورماه در آمفی‌تئاتر باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سلسله گفت‌وگو‌های شهر و معماری تحت‌عنوان پروژه‌های بزرگ‌مقیاس با موضوع باغ کتاب تهران، یکشنبه ۱۲ شهریورماه در آمفی‌تئاتر باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. در این نشست که دبیری آن را گیتی اعتماد برعهده دارد پیروز حناچی و ایرج کلانتری حضور دارند و به بحث و بررسی پیرامون باغ کتاب تهران می‌پردازند.

همچنین در این نشست، سیدمجید حسینی، انوشیروان نورفردی و سام تهرانچی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

طرح و ساخت پروژه باغ کتاب تهران توسط شرکت کیسون و کارفرمای پروژه نیز شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بوده است.

گفتنی است، باغ کتاب تهران در منطقه عباس آباد تهران واقع شده‌است. این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال‌شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادب فارسی، از شمال‌غربی با باغ هنر، و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.
وسعت باغ کتاب تهران ۱۱۰ هزارمترمربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالار ها همایش و اداری است و مابقی آن را فضا سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد. فضا داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع است و در دو طبقه بنا شده‌است. قرار است باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به‌عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهار فصل سال به نمایش و فروش کتاب بپردازد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما