شناسهٔ خبر: 42814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت انجام شد:

افتتاح بیمارستان ۱۸۵ تختخوابی نهاوند در استان همدان

افتتاح بیمارستان ۱۸۵ تختخوابی نهاوند با حضور وزیر بهداشت و درمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در حاشیه این افتتاحیه گفت: این بیمارستان در سال ۸۸ در چهار طبقه کلنگ‌زنی شد و تاکنون برای ساخت این بیمارستان ۴۰۰ میلیارد ریال و برای تجهیز آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۶۳ هزار مترمربع احداث شده و زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان ۱۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ساختمان‌های جانبی آن ۸۰۰ مترمربع است و کل زیربنای این بیمارستان ۱۳ هزار مترمربع است.

وی ادامه داد: این بیمارستان شامل اورژانس بستری ۲۳ تخت، ۴ تخت اورژانس سرپایی، ۴ اتاق عمل، ۵ اتاق زایمان LDR، بخش اطفال ۱۸ تختخوابی، بخش NICU  با ۵ تختخواب، بخش CCU با ۶ تختخواب، بخش ICU  با ۶ تخت، داخلی زنان با ۲۴ تخت، جراحی زنان با ۲۴ تخت، بخش بعد از زایمان با ۱۰ تخت، ۱۰ تخت کودک سالم، ۲۴ تخت جراحی مردان، ۲۴ تخت داخلی مردان است.

رئیس علوم پزشکی استان در این آیین بیان کرد: امروز اولین افتتاح بعد تمدید دولت تدبیر و امید در نهاوند کلید خورد.

دکتر موسوی بهار افزود: همزمان با افتتاح بیمارستان شهید قدوسی نهاوند ۱۵۲ پروژه در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه‌هاست که ۶۰ میلیارد آن برای بیمارستان بوده و ۵ میلیارد هم برای پروژه‌های، بهداشتی در این شهرستان است.

وی یادآور شد: بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی نهاوند اولین بیمارستان دولتی شهرستان بعد از انقلاب است.

نظر شما