شناسهٔ خبر: 42898 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام راه آهن در نشست مشترك راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی تاكید كرد؛

لزوم رفع موانع گمركی، افزایش حمل کانتینری و تدوین راهكارهای جذب حمل ریلی محمولات بندر شهید رجایی

احمد خدایی قائم مقام راه آهن در نشست مشترك راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی بر افزایش سهم حمل و نقل كانتینری، رفع موانع گمركی و راهكارهای جذب محمولات به سمت حمل ریلی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تاكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ نشست مشترك بین مقامات ارشد راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان با حضور قائم مقام راه آهن ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن و مدیران كل بنادر و راه آهن هرمزگان و بازرگانی و بازاریابی راه آهن برگزار شد.

در این نشست گزارش هایی مبنی بر افزایش حمل ریلی ؛ توسعه خطوط ریلی در كلیه انبارهای محوطه بندری شهید رجایی و سایتهای آن و راههای افزایش حمل بار توسط راه آهن ارائه شد.

بنابراین گزارش؛ در این جلسه راهكارهای كاهش مشكلات و تعامل بیشتر بین راه آهن، بنادر و دریانوردی و شركتهای حمل بار ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر شد جهت حمل بیشتر بار توسط راه آهن ضمن تشكیل جلسات سه جانبه بین بنادر و راه آهن و شركتهای مربوطه، تصمیم گیریهای موثر و مفید اتخاذ و اجرایی شده و سیاست كلی بر حمل بیشتر بار بندر شهید رجایی با راه آهن، پیگیری و عملیاتی شود.

همچنین قائم مقام راه آهن در نشست مشترك برافزایش میزان تخلیه و بارگیری بخصوص راه اندازی قطارهای مستقیم و برنامه ای كانتینری از بندر شهید رجایی به سایر مقاصد اشاره و تاكید كرد.

براساس این گزارش؛ اصلاح و مرمت و تكمیل برخی خطوط فرعی كه عملیات تخلیه و بارگیری در آن خطوط انجام می گیرد، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

این گزارش می افزاید؛ در ادامه این برنامه خدایی قائم مقام راه آهن و هیئت همراه از اداره كل راه آهن هرمزگان بازدید كرد.

احمد خدایی قائم مقام راه آهن ضمن بازدید از اداره كل راه آهن هرمزگان، بر افزایش سهم حمل و نقل كانتینری، رفع موانع گمركی و راهكارهای جذب محمولات به سمت حمل ریلی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و سایتهای تخلیه و بارگیری ریلی تاكید كرد.

در این برنامه با توجه به اهمیت ساماندهی حمل و نقل مواد معدنی و ایجاد خطوط تخلیه و ایجاد واگن برگردان، قائم مقام راه آهن از سایت ۲۰۰ هكتاری و خطوط پشتیبانی، سایت مانوری، پایانه نفتی، پروژه های تخلیه در حال احداث و سایر اماكن تخلیه و بارگیری ریلی بازدید كرد.

نظر شما