شناسهٔ خبر: 4290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از هفت پروژه راه روستایی در شرق کرمان/ مشارکت ۵۱ میلیارد تومانی مردم در ساخت راه‌های کشور

سیدحسین میرشفیع هفت طرح راه روستایی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر در استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان،  معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از هفت طرح راه روستایی در استان کرمان، با یادآوری اینکه این هفت طرح در مجموع ۴۸ کیلومتر با اعتباری بیش از ۶۹ میلیارد ریال ساخته شده‌اند، افزود: در سال جاری با عنوان سال اقتصاد،  بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده بود و در همین راستا مردم  نیز در حوزه راه‌های روستایی مشارکت جدی داشتند.

سید حسین میرشفیع با بیان این‌که مشارکت مردمی در احداث و نگهداری راه‌ها در کشور تا این لحظه ۵۱ میلیارد تومان بوده است، افزود: استان‌های مازندران، خراسان رضوی و هرمزگان در زمینه مشارکت مردمی پیشتاز بوده‌اند.

وی گفت: در این زمینه استان کرمان به تازگی کار را آغاز کرده و اگر پروژه‌های در دست اجرای این استان را بتوانیم فعال کنیم، کرمان در رتبه سوم یا چهارم قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای سال آینده زمینه مشارکت کماکان وجود خواهد داشت و با برنامه ریزی و تقویت بودجه راه‌های روستایی فرصت بهتری پیش خواهد آمد تا در این زمینه جدی تر برنامه ریزی کنیم.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی بودجه‌ها به نسبت محرومیت استان‌ها تصویب می‌شود و شاخص محرومیت استان‌ها را در آورده‌ایم.

وی در مورد مطالبات پیمانکاران گفت: بخشی از مطالبات پیمانکاران در سال جاری و بخش دیگر سال آینده پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، پروژه روکش آسفالت محور روستای طرز با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت محور سبزوئیه با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت محور حسن آباد ریگان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و روکش آسفالت محور ده‌رضا با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه زیرسازی و آسفالت محور بدرآباد با اعتبار ۴۲۰ میلیون تومان، روکش آسفالت محور محمدآباد پشت ریگ با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و روکش آسفالت محور سکهور - برج دشتو با اعتبار دو میلیارد تومان افتتاح شد.

ارتقای راه روستایی ریگان

میر شفیع در ادامه سفر خود به استان کرمان، همچنین به شهرستان ریگان رفت و طی بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان گفت: شهرستان ریگان در جاده ترانزیت ریگان –چابهار قرار دارد که یکی از راه‌های اصلی کشور است.  با توجه به این‌که یکی دیگر از جاده‌های اصلی شهرستان ریگان، جاده محمد‌آباد به جاسک است تاکنون از طرف استان برای شهرستان اعتباری تخصیص نیافته که با پیگیری‌های نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی اعتباری به این محور اختصاص و این محور به زودی کار خود را در شهرستان آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: راه‌های روستایی شهرستان ریگان از شاخص پایینی برخوردارند و راه‌های آسفالته موجود شرایط مطلوبی ندارند که برای ارتقای این راه‌ها برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

معاون‌ راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیمانکاران خوبی در شهرستان وجود دارند که تعدادی از راه‌ها را به این پیمانکاران خواهیم داد.

میر‌شفیع متذکر شد: در بودجه ۹۴ نیز برای راه‌های روستایی این شهرستان اعتبارات خوبی تخصیص می‌یابد.

طی این سفر با حضور معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی روکش ۱۹ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان ریگان افتتاح شد.

فرماندار ریگان گفت: این روکش راه‌ها در محور ده‌رضا، عباس‌آباد سردار‌ و جاده گردشگری بلندترین تپه‌های شنی است که بیش از ۱۹ میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

امین باقری اظهار داشت: با افتتاح روکش این راه‌های روستایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای آنها بهر‌ه‌مند شدند. /

نظر شما