شناسهٔ خبر: 42904 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت راه خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه‌اندازی سامانه یكپارچه مالی در ستاد و ادارات‌كل راه و شهرسازی

مهدی صفدری رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات راه‌اندازی سامانه یكپارچه مالی با رویكرد حسابداری تعهدی در ستاد وزارتخانه و ۳۵ اداره‌كل راه و شهرسازی به صورت همزمان در دست اجراست و تا پایان امسال بهره‌برداری می‌‌شود.

مهدی صفدری، رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات راه‌اندازی سامانه یكپارچه مالی با رویكرد حسابداری تعهدی در ستاد وزارت‌خانه و ۳۵ اداره‌كل راه و شهرسازی به صورت همزمان خبر داد و بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد یكپارچگی در سطح سامانه‌ها و داده‌ها، انضباط و شفافیت بیشتر مالی و دسترسی دقیق  و برخط (آنلاین) به اطلاعات مالی شامل قراردادها و پیشرفت‌های ریالی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در مجموعه ادارات‌كل راه و شهرسازی است.

وی در ادامه تاکید کرد: تعدد سامانه‌های مالی در استان‌ها و اعمال سلیقه‌های مختلف در فرآیندهای مالی همیشه به عنوان بزرگترین مشكل در تجمیع اطلاعات مالی در ادارات كل بوده و قطعا با ایجاد این سامانه  از دوباره كاری و ورود مجدد اطلاعات مالی به سایر سامانه‌های اطلاعاتی وزارت متبوع از جمله سامانه اجرایی و پایش طرح‌های عمرانی (سبا) جلوگیری خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به اینكه این سامانه جایگزین سامانه‌های قبلی مالی خواهد شد دسترسی به اطلاعات مالی، دقیق و قابل اطمینان خواهد بود.

صفدری برنامه زمانی انجام این پروژه را هشت ماه اعلام کرد و گفت: تا پایان اسفند ماه، ستاد وزارت‌خانه به همراه ۳۵ اداره‌كل استانی از این سامانه بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این سامانه به صورت متمركز (Central)  در مركزداده وزارت راه و شهرسازی میزبانی خواهد شد و با توجه به تحت وب بودن سامانه، دسترسی به آن از هر جای كشور آسان خواهد بود و قابل ارائه از طریق اینترنت است. بنابراین به جهت حفظ امنیت داده‌ها ممكن است این سامانه در بستر  ارتباطی MPLS ارائه شود كه این موضوع در دستور كار كارشناسی است و بر اساس نتایج حاصل، تصمیم گیری لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد.

رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: برای انتخاب این سامانه و راهكارهای اجرایی آن بیش از یك سال زمان صرف شده و كمیته‌ای متشكل از مشاوران مالی، ذی‌حسابان و كارشناسان امور مالی و نرم‌افزاری وزارت متبوع جهت بررسی‌های فنی مالی و نرم‌افزاری تشكیل شده و در جلسات متعدد كارشناسی به بررسی سامانه‌های موجود در كشور پرداخته‌اند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۶ ۱۳:۳۹سید رحیم حسینی مسئول تنظیم حسابهای راه وشهرسازی استان قم 0 26

    بسیار کار پسندیده و بجایی است ما سالهاست که منتظر این اقدام خجسته هستیم انشالله که در مسیری هدفمند عالی مدیریت گردد.
                                

نظر شما