شناسهٔ خبر: 42927 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قاسم‌زاده:

عملیات بازگشت حجاج خراسانی ۱۱ روز به طول می‌انجامد/ افزایش خدمات‌رفاهی به مستقبلین با بازگشایی مسیر جدید دسترسی خودروها در فرودگاه مشهد

محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد که فرودگاه مشهد از روز ۱۷ تا ۲۸ شهریور آماده پذیرش حجاج خراسانی خواهد بود و گفت: با هدف تسهیل در تردد خودروی زائران و مستقبلین یک مسیر جدید دسترسی بازگشایی شده است.

محمدباقر قاسم‌زاده مديركل فرودگاه‌های خراسان رضوی در خصوص تمهیدات فرودگاه برای بازگشت حجاج خراسانی به کشور، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: از روز ۱۷ شهریور ماه حجاج خراسانی طی ۱۱ روز کاری به صورت تدریجی وارد کشور می‌شوند.

وی با توضیح اینکه فرودگاه مشهد از روز ۱۷ تا ۲۸ شهریور آماده پذیرش حجاج خواهد بود، گفت:بيش از ۱۰ هزار زائر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در قالب ۷۴ كاروان، در مرداد سال جاری از این فرودگاه به سرزمين حج اعزام شدند و اکنون با درن ظر گرفتن تمهیدات و تسهیلات مطلوب برای پذیرش زائران سرزمین وحی آمادگی كامل داریم.

وی توضیح داد که زائران مشهدی با ۳۷ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند که طی این مدت بسیاری از پروازها با تعجیل ۱۵ دقیقه ای انجام شد.

قاسم زاده مدیریت ترافیك مبادی ورودی و آماده سازی پاركینگ خودروها را مهمترین برنامه فرودگاه برای تسهیل در عملیات بازگشت حجاج اعلام و اضافه کرد: در راستای افزایش خدمات رفاهی نیز مسیر جدید دسترسی خودروها از ترمینال ۳ به بزرگراه شهید كلانتری با هدف تسهیل در تردد خودروی زائران و مستقبلین بازگشایی شده است.

به گفته‌ی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی جانمایی تابلوهای راهنما و بنرهای اطلاع رسانی در مسیر دسترسی و ترمینال پروازهای ورودی خارجی، ساماندهی ناوگان تاكسیرانی فرودگاه، افزایش چرخ دستی‌ها، و همچنین آموزش كاركنان دست اندركار عملیات حج از دیگر تمهیدات این فرودگاه برای برگزاری عملیات بازشگت حجاج است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شروع پروازهای رفت زائران خراسانی از تاریخ ۱۵ مرداد ماه طی ۱۹ روز کاری انجام شد و بازگشت حجاج از تاریخ ۱۷ شهریور آغاز خواهد شد و تا تاریخ ۲۸ همین ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما