شناسهٔ خبر: 43011 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با همتای قطری مطرح شد:

تاکید بر استفاده از ظرفیت های صندوق سرمایه گذاری عمان و بنادر ایران/ آمادگی ایران برای تامین نیازهای لجستیکی منطقه/ پیشنهاد مشارکت ایران در طرح های حمل و نقلی قطر و عمان

ديدار وزیر راه و شهرسازی ایران در ادامه سفر خود به کشور قطر با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات این کشور دیدار و پیرامون توسعه همکاری ‌های مشترک در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه امروز مورخ ۱۴ شهریور ۹۶ پس از شركت در مراسم افتتاحیه بندر حمد قطر با السلیطی وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر ملاقات و پیرامون توسعه همکاری‌های فی‌مابین در حوزه ترانزیت، حمل‌ونقل و شهرسازی تبادل نظر کردند.

در این ملاقات وزیر راه و شهرسازی ایران با تأكید بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمان و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بنادر ایران اظهار داشت كه در ایران این آمادگی وجود دارد كه در چارچوب تأمین نیازهای لجستیكی ترانزیت در منطقه برای تجار منطقه تسهیلات و امكانات بنادر ایران و نیز فرودگاه امام خمینی (ره) را در اختیار تجار عمانی قرار دهند.

همچنین ضرورت دارد از امكانات و تسهیلات بندری ایران در بندرعباس و بندر چابهار برای تسهیل ترانزیت و تجارت منطقه‌ای بین عمان و آسیای میانه بهره‌برداری شود ایران آمادگی در اختیار گذاشتن این امكانات را دارد

از موضوعات دیگر همكاری كمك به زنجیره لجستیك و ارزش لجستیك از طریق توسعه انبارداری و توسعه مخازن برای تجار دو كشور است كه بایستی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی توسط دو كشور صورت گیرد و بایستی از ظرفیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمان برای سرمایه‌گذاری در ایران استفاده و زمینه‌سازی كرد

ایران آمادگی دارد در این راستا ثبت شرکت‌های عمانی در ایران را تسهیل نماید. با توجه به اینكه در زمینه گردشگری تورهای سازمان‌یافته‌ای وجود ندارد ایران آمادگی همكاری در این زمینه را اعلام می‌نماید.

طرف عمانی با توجه به اهمیت نقش ایران به‌عنوان دروازه ورود به آسیای میانه پیشنهاد نمود كه موافقت‌نامه عشق‌آباد مجدداً فعال گردد و ایران نقش هماهنگ‌کننده را برای میزبانی از وزرای ذی‌ربط به عهده بگیرد.

بعلاوه طرف عمانی آمادگی خود را برای مشاركت با ایران در طرح‌های مشترك زیربنایی حمل‌ونقل عمان و قطر در بنادر عمان به‌ویژه بندر صلاله و بندر صحار اعلام نمود و اظهار امیدواری كرد ایران بتواند با طرف عمانی و قطری در همکاری‌های هوایی و فرودگاهی در منطقه مشاركت نماید.

گفتنی است، محمدرضا رضایی کوچی رئيس كميسيون عمران مجلس شورای اسلامی، مجتبی خسرو تاج رئيس سازمان توسعه تجارت ایران، محمد علی سبحانی سفير جمهوری اسلامی ايران در قطر و فخریه کاشان قائم مقام و مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه وشهرسازي عباس آخوندی را در این ملاقات‌ها همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما