شناسهٔ خبر: 43042 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره برداری و سير و حركت راه آهن خبرداد:

راه‌اندازی قطار باری چين به ايران/ حرکت در مسیر ۳۴۰۰ کیلومتری در ۴ کشور

ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری و سير و حركت راه‌آهن از راه اندازی قطار باری چين به ايران خبرداد و گفت: اين قطار حداكثر ظرف مدت ۱۰ روز به مرز اينچه برون رسيده و از اين مرز وارد خاك ايران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، ابراهيم محمدی معاون بهره‌برداری و سير و حركت راه‌آهن با اعلام اين خبر گفت: ظهر روز گذشته قطار منطقه اينچه ئون چين با ۴۱ كانتينر ۴۰ فوتي به سمت تهران حركت كرد.

وي افزود:پس از ماهها گفت و گو و تلاش با طرف هاي تركمنستان ،قزاقستان و چين ؛براي اولين بار نرخ حمل واحد كانتينر در كريدور چين به ايران توافق و پس ازآن براساس مذاكره با ۳ منطقه آزاد چين مقرر شد قطار چين به ايران راه اندازي شود .
محمدی با اشاره به اينكه اين قطار در سال ۲۰۱۰ به شكل آزمايشی برای تعيين مدت زمان سير راه‌اندازی شده بود تصريح كرد: اين قطار حداكثر ظرف مدت ۱۰ روز به مرز اينچه برون رسيده و از اين مرز وارد خاك ايران خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و سيرو حركت راه‌آهن خاطرنشان كرد: براساس توافق ۴ جانبه انجام شده بين چين ،قزاقستان ،تركمنستان و ايران اين قطار هزار كيلومتر در روز در خاك چين،هزار كيلومتر در خاك قزاقستان و ۷۰۰ كيلومتر در خاك تركمنستان و ۷۰۰ كيلومتر در روز درخاك ايران سيرخواهد كرد. 

محمدي تصريح كرد: در تلاش هستيم تا اين قطار در ابتدا به شكل ماهانه و در ادامه بتواند كريدور چين به ايران و مسير ترانزيتي چين، قزاقستان، تركمنستان و ايران به بندرشهيد رجايي در خليج فارس سير داشته باشد .

نظر شما