شناسهٔ خبر: 43267 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

تحویل ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور در دولت یازدهم به متقاضیان

افتتاح قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به همت دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده در حالی که این رقم در دولت دهم ۶۹۰ هزار واحد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح مساکن مهر شهرستان نقده در جنوب آذربایجان‌غربی، گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که عملیات اجرایی آنها از سال ۱۳۸۶ شروع شده و مرحله احداث یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده تحویل است و به تدریج در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ساخت مسکن مهر به معنی اتمام طرح نیست زیرا برخی مشکلات زیربنایی و نبود امکانات اولیه باعث می‌شود در تحویل این مسکن‌ها دچار مشکل شویم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ باب مدرسه، ۴۸۰ مسجد و ۶۷ کلانتری برای مساکن مهر در کشور نیاز است تا امکانات اولیه زندگی در این مجتمع‌ها فراهم شود.

اصغری مهرآبادی به ایرنا گفت: با حمایت‌های دولت توانستیم ساخت ۵۰۹ باب مدرسه، ۵۰ مسجد و ۵۰ کلانتری را به اتمام برسانیم و برای ادامه این روند نیازمند حمایت‌های ادارات مرتبط هستیم.

وی با اشاره به اینکه مساکن مهر پنج استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان‌جنوبی، سیستان‌و‌بلوچستان و اردبیل رو به اتمام است، گفت: طرح‌های مساکن مهر این شهرستان‌ها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی در مورد مسکن مهر آذربایجان غربی نیز گفت: به غیر از سه شهر مشکل دار ارومیه، مهاباد و سردشت تمامی طرح به زودی به اتمام می‌رسد و آن سه شهر هم باید در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ تحویل متقاضیان شود.

گفتنی است، در این آئین یکهزار و چهار واحد مسکن مهر در آذربایجان‌غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظر شما