شناسهٔ خبر: 43281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان توسط شورایعالی شهرسازی و معماری

باغستان قزوین طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، شورای توسعه و برنامه‌ریزی و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از سوی این شورا جهت اجرا به استان ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بررسی، تصویب و سپس مورد تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: این طرح در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و پس از رفع و انجام اصلاحات مورد تصویب قرار گرفت و از سوی این شورابه استان ابلاغ شد.

اسماعیلی همچنین یاد آور شد: طرح مذکور از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده ۷ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجراست و کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر بوده و ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیر اساسی منوط به رعایت ضوابط آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی خواهد بود.

مدیرشهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه افزود: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهر رازمیان سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می‌شود، و همچنین با در نظرگرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های خدماتی تهیه شود.

همچنین حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی بیان داشت: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر رازمیان با اعتبارات ملی در سال ۹۰ منعقد شد و بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعاملات لازم با شهرداری و شورای اسلامی محترم شهر رازمیان در تهیه هر مرحله از طرح صورت گرفته و نظرات اخذ و در طرح پیشنهادی لحاظ و منعکس شده است.

وی افزود: در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش بینی شده برای شهر رازمیان تا سال افق ۱۴۰۵  برابر ۱۶۷۷ نفر با محدوده‌ای برابر ۶۷ هکتار با وحریم ۳۵۹ هکتار{ به استناد مصوبه شورایعالی ۳ تا ۵ برابر محدوده شهر} تهیه، تصویب و ابلاغ شده است./

نظر شما