شناسهٔ خبر: 43377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساردویی خبر داد:

برگزاری جلسه طرح ساماندهی اسکان، معیشت و اشتغال پایدار در کرمان جنوبی/ ساخت ۸۸.۵ کیلومتر راه روستایی از ابتدای امسال

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد: از ابتدای سال ۹۶ در کرمان جنوبی ۸۸.۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که ۳۰ کیلومتر آن تا کنون آماده آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان جلسه طرح ساماندهی اسکان، معیشت و اشتغال پایدار در راستای محرومیت‌زدایی از دهستان‌های نهضت‌آباد و کوهستان شهرستان رودبار جنوب با حضور  استاندار، نماینده آستان قدس رضوی و مدیران جنوب استان کرمان برگزار شد.

سید مصطفی آیت الهی موسوی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی در این جلسه بیان داشت: استان کرمان دارای ۵۸بخش و ۱۵۱ دهستان است که ۹۴ دهستان آن کمتر توسعه یافته‌اند.

وی ۴۱ در صد جمعیت استان را بر اساس آخرین سر شماری روستایی اعلام کرد و گفت: شهرستان رودبار جنوب ۲۹۲ آبادی دارای سکنه دارد که ۴ دهستان در آن  وجود داشته ودو دهستان کوهستان و نهضت آباد آن دارای وضعیت نامطلوب‌تری هستند و همچنین به امکانات زیر بنایی در دو دهستان محروم رودبار جنوب اشاره کرد .

در ادامه محمد ساردوئی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان بیان داشت :راه‌های روستایی آسفالت شده شهرستان  رودبار جنوب از ابتدای تاسیس اداره کل راه و شهر سازی تا کنون۲۷۷کیلومتر است (که ۷۷کیلومتر از آن در حوزه بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب) با مبلغ هزینه شده ۴۱۵۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده و با احداث آن جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۲۳نفر از راه روستایی مناسب بهره‌مند شده‌اند.

ساردوئی گفت: پروژه‌های راه روستایی در حال ساخت رودبار جنوب از ابتدای سال ۱۳۹۶به طول کلی۸۸/۵کیلومتر که ۳۰کیلومتر از آن آماده آسفالت است.

همچنین از اقدامات انجام شده در پروژه چاه ابراهیم –میل فرهاد گفت: طول کل محور ۳۶کیلومتر است که ۵کیلومتر از آن آماده آسفالت و  ۱۶کیلومتر در دست ساخت می باشد در صورت تکمیل این پروژه ۱۵۸خانوار از راه روستایی مناسب بهره مند می‌شوند./

نظر شما