شناسهٔ خبر: 43397 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیدمحمود رضوی:

بازگشت ۵۰ درصد حجاج به کشور در قالب ۱۵۹ پرواز/ سهم هما ۳ برابر ایرلاین سعودی

ورود حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: در عملیات پروازی بازگشت حجاج به کشور، تاکنون ۱۵۹ پرواز انجام شده است که ۱۲۱پرواز آن توسط ایران‌ایر و ۳۸ پرواز آن توسط ایرلاین سعودی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فارس سیدمحمود رضوی، درباره پروازهای برگشت حج تمتع امسال با بیان اینکه پروازهای برگشت حج از روز‌ ۱۴ شهریورماه با انجام اولین پرواز از عربستان به فرودگاه اردبیل آغاز شد، اظهار داشت: ‌تا ساعت ۲۴ روز گذشته، تعداد ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج در قالب‌ ۱۵۹ پرواز به کشور برگشتند که این رقم معادل ۵۰ درصد حجاج اعزامی است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: در عملیات بازگشت حجاج تاکنون ۱۵۹ پرواز انجام شده است که ۱۲۱ پرواز آن توسط ایران‌ایر و ۳۸ پرواز آن توسط ایرلاین سعودی بوده است.

وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر از حجاج و ایرلاین سعودی ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از حجاج را به کشور ‌آورده‌اند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: تاکنون ۸۳ پرواز از مبدأ مدینه و ۷۶ پرواز از مبدأ جده به فرودگاه‌‌های کشور داشته‌ایم، همچنین تاکنون ۴۹ پرواز از پروازهای برگشتِ حج به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است‌

رضوی بیان کرد: نظیر پروازهای رفتِ حج، پروازهای فرودگاه‌های تبریز، شهید هاشمی‌نژاد مشهد و ارومیه توسط ایرلاین سعودی و بقیه پروازها توسط ایران‌ایر انجام می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: طبق برنامه عملیات بازگشت حجاج تا روز پنجم مهرماه ادامه دارد اما پیش‌بینی می‌شود با تغییر اندک، در هفته اول مهرماه، کل پروازهای برگشت حجاج به پایان برسد. ‌ 

رضوی با اشاره به اینکه استقبال‌کنندگان از حجاج تلاش کنند در جمعیت‌های کوچک برای استقبال از حاجی خود به فرودگاه بیایند، گفت: استقبال‌کنندگان حتما قبل از حضور در فرودگاه، از به‌موقع بودن پروازهای حاجیان خود از طریق ارتباط با اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها، مطلع شوند تا در فرودگاه سرگردان نمانند.

نظر شما