شناسهٔ خبر: 43405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

تشدید برخورد با دستفروشان حاشیه راه‌های استان گلستان

ميقاتي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها و برابر ماده ۷ قانون ایمنی راه و راه‌آهن و همچنین، با مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی پیشگیری از تخلفات رانندگی، برخورد قانونی با دستفروشان حاشیه راه‌های استان، تشدید شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، "مهدی میقانی" در حاشیه برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از تخلفات رانندگی گلستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و ضابطین نیروی انتظامی و قضایی استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: به دلیل گستردگی حجم تردد وسایل نقلیه و استقرار دستفروشان و به جهت کاهش مخاطرات جاده‌ای، تشدید برخوردهای قانونی در مرحله اول در قالب طرح پاکسازی در محور گرگان- فاضل آباد در شرق استان به اجرا درآمده است.

به گفته وی، برای پاکسازی محور گرگان- فاضل آباد از وجود دستفروشان، ۵ اکیپ سیار راهداری به تعداد ۳۰ نیرو و عوامل راهداری در این محور مستقر شده‌اند تا از استقرار دستفروشان جلوگیری کنند.

میقانی ادامه داد: دستفروشان برای کسب امرار معاش، می توانند با اخذ مجوزهای لازم از متولیان مربوطه و برابر اقدامات و تدابیر صورت گرفته، در مکان‌های خاص مانند تفرجگاه‌ها و دیگر اماکن مجاز، فعالیت داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآورشد: در صورت عدم تبعیت دستفروشان از تشدید اجرای این قانون، دستفروشان مشمول جریمه نقدی شده و همچنین با آنان برابر قوانین و مقررات جاری، برخورد خواهد شد.

به گفته میقانی، پس از اجرای کامل این طرح در محور یاد شده، سایر محورهای ارتباطی استان نیز مشمول این طرح شده و برای افزایش ایمنی محورها و کاربران جاده‌ها، از استقرار دستفروشان در حاشیه راه‌ها جلوگیری خواهد شد.

بالغ بر پنج هزار کیلومتر از راه‌های کشور تحت پوشش استحفاظی استان گلستان است.

نظر شما