شناسهٔ خبر: 4343 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرود اضطراری هواپیمای تهران - بجنورد در مهرآباد/ علت تأخیر ۵ ساعته پرواز تهران - مشهد

فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد هواپیمایی که قرار بود صبح امروز مهرآباد را به مقصد مشهد ترک کند، دقایقی پیش با تأخیری ۵ ساعته عازم مشهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرواز تهران مشهد شرکت هواپیمایی آسمان به شماره ۶۰۲ که قرار بود ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد مشهد ترک کند، به دلیل نقص فنی ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه برای پرواز در ابتدای باند فرودگاه مهرآباد حاضر شد که در این زمان خلبان پرواز اعلام کرد "به دلیل فرود اضطراری هواپیمای یکی از شرکت‌های هواپیمایی باید به رمپ یا محل پارک هواپیما بازگردیم تا پس از فرود اضطراری آن هواپیما پرواز انجام شود".

بر اساس این گزارش بعد از بازگشت هواپیمای فوکر ۱۰۰ هواپیمایی آسمان به رمپ فرودگاه، هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی اترک در فرودگاه مهرآباد به دلیل از کار افتادن یکی از موتورها فرود آمد.

تأخیر دوباره هواپیمای تهران مشهد موجب اعتراض مسافران حاضر در هواپیما شد که خلبان سیامنصوری ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد دلیل بازگشت از باند به رمپ به دلیل فرود اضطراری هواپيماي یکی از شرکت‌های هواپیمایی بوده است.

در همین حین هواپیمای فوکر آسمان اقدام به سوخت‌گیری کرد که این موضوع اعتراض مسافران را مبنی بر اینکه این هواپیما به دلیل نداشتن سوخت کافی پرواز نکرده نه به خاطر فرود اضطراری هواپیمای ایرباس، در پی داشت.

خلبان فوکر ۱۰۰ پرواز ۶۰۲ (کاپیتان سیامنصوری) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به دلیل ترافیک پروازی در مهرآباد، حدود ۲۰ دقیقه در ابتدای باند برای انجام پرواز با موتور روشن توقف کرده بودیم که به این دلیل مجبور شدیم بعد از بازگشت به رمپ، مجددا سوخت‌گیری کنیم؛ اما دلیل پرواز نکردن این هواپیما فرود اضطراری یک هواپیمای متعلق به ایرلاین اترک بوده نه سوخت‌گیری هواپیمای آسمان.

این هواپیما  ساعت ۱۵ و ۳۵ دقیقه و با تأخیری ۵ ساعته آماده پرواز است.

لازم به ذکر است هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی اترک ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تهران را به مقصد بجنورد ترک کرد اما به دلیل از کار افتادن موتور به سلامت در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد. /

نظر شما