شناسهٔ خبر: 43438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۲۸۰ راهدار در استان همدان/ راهداران به دنبال منفعت نیستند

محمد رودباری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت بیش از ۲۸۰ نيروی راهدار كاردان و كارشناس در سطح استان خبر داد.

​به گزارش پایگاه خبری‌وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، محمد رودباری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگویی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۸۰ نفر نیروی راهدار به شکل كاردان، كارشناس و نیروی اجرایی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این در حالی است كه قسمت عمده‌ای از كارها واگذار شده و توسط پیمانكاران انجام می‌شود.

وی افزود: از آنجا كه نیروی راهدار یك نیروی تجربی است، تلاش می‌كنیم هیچگاه آن‌ها را جابه جا نكنیم، چرا كه با شرایط محدوده استحفاظی خود آشنا شده و به خصوص در فصل زمستان، می‌دانند در كدام منطقه و محدوده برف بیشتری باریده و امكان مسدود شدن كدام مسیر وجود دارد یا خودرو ممكن است در كدام قسمت در برف بماند.

رودباری ادامه داد: به همین دلیل یكی از برنامه‌ریزی‌های ما در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان انتقال این تجربیات به نسل جوان و جدید است، به عبارتی، در كنار راهداران قدیم، یك راهدار جدید مستقر می‌كنیم تا تجربیاتی كه طی سال‌ها و با توجه به شرایط منطقه به دست آمده است به نسل جدید نیز منتقل شود.

وی با اشاره به ناشناخته ماندن فعالیت راهداران اذعان داشت: راهداران در گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای سخت و جانسوز زمستان شبانه روزی تلاش می‌كنند تا مردم به راحتی از جاده‌ها عبور كنند، اما متأسفانه برای مردم شناخته شده نیستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان  اضافه کرد: تنها زمانی مردم متوجه می‌شوند راهداری مشغول فعالیت است كه جادهای مسدود شده و وقتی برف و بوران و كولاك می‌شود و تردد مردم به سختی انجام می‌شود.

محمد رودباری با قدردانی از تلاش راهداران، رانندگان و همه سکانداران حمل و نقل عمومی جاده‌ای که در راه تسهیل و روان بودن این صنعت و افزایش ایمنی گام برمی‌دارند، ابراز داشت: کسانی که به عنوان راهدار وارد این عرصه می‌شوند، دنبال منافع نبوده و قبل از هر چیز به این كارعشق می‌ورزند.

وجود ۴۰۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به وضعیت ماشین‌آلات راهداری و راهسازی استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در سطح استان وجود دارد.

وی یادآور شد: البته در چند سال اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است كه با لحاظ كردن اعتبارت لازم، تعدادی از این ماشین‌آلات تجهیز و به روز شده است.

رودباری تصریح کرد: به دلیل عمر بالای این ماشین آلات، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالاست كه این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین‌آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

نظر شما