شناسهٔ خبر: 43448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ در محور های ارتباطی خراسان جنوبی

جعفر شهامت  مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از اجرای عملیات آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ در محور های ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی  به نقل از مهندس جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت: عملیات آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ به طول ۵۰  کیلومتر در محورهای شریانی استان اجرائی خواهد شد .

وی افزود : روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ از روشهای جدید ترمیم و نگهداری راه‌ها است كه با هدف آب بندی سطحی جاده، جوان سازی آسفالت‌های قبلی، افزایش مقاومت در برابر لغزندگی روسازی در استان اجرائی می‌گردد که عمر آن  ۴ تا ۵ سال است و استفاده ازاین نوع آسفالت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا یک پنجم لایه آسفالت خواهد گردید.

شهامت نیز با اشاره به وجه تمایز این نوع روکش حفاظتی با دیگر طرح‌ها و سرعت بالای اجرا و صرفه اقتصادی این نوع روکش گفت: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، نیز ازآلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی با برآورد صرفه جویی قابل توجه پروژه آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ در استان گفت: اجرای این عملیات با اختصاص قیر رایگان واعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات  ملی و استانی، بصورت اجرای عملیات آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ، درزگیری و لکه‌گیری اجرائی می‌گردد که با توجه به موفق بودن نمونه‌های اجرا شده به میزان ۵۰ درصد در هزینه نگهداری راهها صرفه‌جویی در بر خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در پایان با اشاره به ضرورت تداوم عملیات نگهداری راهها گفت: راهها علاوه بر تسریع در حمل و نقل سبب پیشرفت اقتصادی هستند، نگهداری از راهها اهمیت فراوانی دارد و کم توجهی به این مقوله سبب ضرر اقتصادی برای کشورخواهد بود و در صورت عدم هزینه دولت در نگهداری زیر ساخت‌ها، این مساله با تحمیل هزینه چند برابری به استفاده کنندگان از راه‌ها منجر خواهد شد.

نظر شما