شناسهٔ خبر: 43455 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

افتتاح ۴۰ کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز و تکمیل بخش دیگری از کریدور شرق- غرب

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: در راستای تكمیل كریدور آزادراهی شرق به غرب، ۴۰ كیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید كه نقش كلیدی در كاهش مسیر میان دو استان آذربایجان شرقی و غربی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، صبح امروز و با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی ۴۰ كیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز به بهره‌برداری رسید.

خیراله خادمی در حاشیه این افتتاح با تاكید بر اهمیت احداث این آزادراه گفت:‌ آزادراه ارومیه- تبریز در شمال غرب كشور و در ادامه كریدور آزادراهی شرق به غرب، استان‌ آذربایجان شرقی را به ارومیه مركز استان آذربایجان غربی متصل می‌كند.

وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر  بین دو استان و توسعه گردشگری منطقه گفت: استان آذربایجان غربی به واسطه عوارض طبیعی نظیر كوه و دریاچه ارومیه محصور است كه این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در خارج كردن استان از انزوا دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این آزادراه را ۱۵۰ كیلومتر اعلام كرد و افزود: قطعات یك و دو این پروژه از شهر ارومیه آغاز می‌شود و تا انتهای پل میانگذر دریاچه ارومیه امتداد می‌یابد كه امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

وی افزود: قطعات دیگر پروژه نیز فعال است و پیشرفت فیزیكی در قطعه چهار ۶۵ درصد است كه در آذربایجان شرقی در محل تقاطع با محور تبریز- آذرشهر امتداد پیدا می‌كند.

نظر شما