شناسهٔ خبر: 43462 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کواکبیان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

دولت یازدهم و دوازدهم صورت مسئله مشکلات مسکن مهر را پاک نکرد/ تأمین زیرساخت‌ها بحران فعلی پروژه‌های مسکن مهر است نه احداث واحدها

کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مشکل اساسی پروژه‌های مسکن مهر در امر تأمین زیرساخت‌ها خلاصه می‌شود گفت: خوشبختانه دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم صورت مسئله طرح مسکن مهر با هر انگیزه و انتقادی را پاک نکرده و همواره سعی بر مدیریت و حل آن داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح ۳ هزار و ۲۱۸ واحد مسکن مهر واقع در فازهای ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز روز بسیار خوبی برای من بود چراکه می‌دیدم دولت یازدهم و به دنبال آن دولت دوازدهم صورت مسئله طرح مسکن مهر با هر انگیزه و انتقادی را پاک نکرده و همواره سعی بر مدیریت و حل آن داشته است.

کواکبیان در ادامه با تأکید براینکه مشکل اساسی پروژه‌های مسکن مهر در امر تأمین زیرساخت‌ها خلاصه می‌شود گفت: قطعا اگر واحدها ساخته شوند ولی متقاضی در ان‌ها ساکن نشود بدان معناست که اتفاقی نیفتاده است پس درخواست من از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان ان است که به دنبال رفع این مشکل باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره تأکیدات بسیار امام راحل (ره) در خصوص تأمین مسکن محرومین در کشور بیان کرد: ایشان همواره می‌فرمودند محرومان ولی‌نعمتان ما بوده و به همین دلیل حساب ۱۰۰ را مختص به تأمین مسکن این قشر از جامعه تأسیس کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکل مردم پردیس در عبور و مرور از آزادراه و پرداخت روزانه عوارض بیان کرد: این مشکلی است که شهروندان این منطقه همواره به من متذکر می‌شوند، به همین دلیل از مسئولین ذیربط می‌خواهم تا امکان معافیت این افراد از پرداخت عوارضی را برایشان فراهم کنند چراکه قطع به یقین  تعداد زیادی از ساکنین این منطقه قشر کم‌درآمد بوده و پرداخت این هزینه به طور روزانه برای آن‌ها دشوار است.

تلاش برای برگزاری مرحله بعدی افتتاحات پردیس تا اواخر مهرماه

همچنین سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در حاشیه این مراسم اعلام کرد: باتوجه به رویکرد محله‌محوری وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوره جدید، امروز شاهد افتتاح ۱۱۱۲ واحد مسکن مهر در ۷ نقطه فاز ۸ به همراه ۲ مدرسه، ۱ مسجد و پارک محله‌ای بودیم که امید است این روند نیز  با سرعت خوبی ادامه داشته باشد.

غفوری همچنین با اشاره به افتتاح ۲۰۰۶ واحد دیگر در فاز ۱۱ طی مراسم امروز اعلام کرد: خوشبختانه امروز در کل تعداد ۳ هزار و ۲۱۸ واحد را افتتاح و وارد فرایند تحویل طی هفته جاری کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از بهره‌بردرای ۲۱ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: راه بسیار دشواری را پیش رو داشته و سعی داریم تا در افتتاح بعدی استعداد تحویل واحدها را دو برابر افتتاح امروز کرده  و این روند را تا پایان سال ادامه دهیم.

غفوری با تأکید براینکه سعی داریم تا افتتاح بعدی در پردیس را تا اواخر مهرماه به انجام برسانیم گفت: همواره در مجموعه شرکت عمران تلاش می‌شود تا با تسریع در روند تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی سایت‌های مسکن مهر، هرچه زودتر امکان سکونت متقاضیان در واحدهایشان را فراهم کنیم.

 

نظر شما