شناسهٔ خبر: 43537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد:

رعایت محدوده‌های طرح تفصیلی، خط قرمز کمیسیون ماده ۵ برای طراحان

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: صدور پروانه بر اساس چیزی غیر از مصوبات کمیسیون ماده ۵ با روح نظم و انضباط شهری و کاری که این کمیسیون برای شکل‌گیری این نظم در حال انجام آن است سازگاری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد طرح معماری ۵/۶ هکتار از اراضی کارخانه بافناز مورد بررسی قرار گرفت.

محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با توجه به عدم مطابقت پروانه صادره برای اراضی این کارخانه با مصوبات کمیسیون ماده ۵، طرح تفصیلی و بازنگری گفت: قطعاً شهرداری‌ها قبل از دریافت مصوبات کمیسیون ماده ۵ نباید اقدام به صدور پروانه ساختمانی کنند.

وی در ادامه در رابطه با طرح ارائه شده گفت: در بحث کمیسیون ماده ۵ مستندات قانونی وجود دارد که همه موظف به رعایت آن هستند که یکی از آن‌ها طرح تفصیلی و بازنگری است که باید بر اساس آن عمل شود و دیگری طرح حریم ارتفاعات خیابان چهارباغ است که میراث فرهنگی آن را تعیین می‌کند و پروانه صادر شده برای اراضی بافناز با این مصوبات مطابقت ندارد و باید طرح اصلاحی بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ ارائه و مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این مورد گفت: به عنوان یک کار اساسی و مهم در سطح شهر باید مشخص شود که وقتی مصوبات کمیسیون ماده ۵ به صراحت نکته‌ای را بیان و ابلاغ می‌کند پروانه‌های صادره بر اساس همان مصوبات صادر شود و کاری غیر از آن خلاف مقررات است.

وی در ادامه گفت: صدور پروانه بر اساس چیزی غیر از مصوبات کمیسیون ماده ۵ با روح نظم و انضباط شهری و کاری که این کمیسیون برای شکل‌گیری این نظم در حال انجام آن است سازگاری ندارد.

با توجه به عدم رعایت ۱.۲ هکتار فضای سبز عمومی در این طرح غلامی گفت: خرد کردن فضای سبز عمومی و پخش کردن آن در لابه‌لای فضاهای طراحی شده  و کم کردن از مساحت آن کاری غیرمنطقی است و وقتی طرح تفصیلی یک پلانی را مشخص می‌کند باید در چارچوب همان پلان حرکت کرد و طراحان نیز باید در چارچوب مصوبات کمیسیون ماده ۵ و طرح تفصیلی طرح ارائه دهند و هر کجا از این محدوده عبور شود باید خط قرمزی بر روی آن کشید.

نظر شما