شناسهٔ خبر: 43556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان فارس انجام شد:

آغاز عملیات ساخت دو دستگاه پل در خرم بید فارس

کلنگ زنی امروز کلنگ آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد-دشت مرغاب شهرستان خرم بید با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استانی و محلی به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور در خصوص پروژه احداث تقاطع غیر همسطح صفاشهر گفت: این سازه دارای دو دهانه ۲۰ متری و عرض حدود ۲۱ متر است که با نظارت بخش نگهداری ابنیه فنی حوزه معاونت راهداری این اداره کل انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه ضمن قدردانی از پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: رمپ‌های ورودی و خروجی و راه‌های دسترسی این پل ۲ هزار و ۱۵۰ متر و هزینه اجرای پروژه ۳۴ میلیارد ریال است.

وی در خصوص اطلاعات فنی این پروژه اضافه کرد: ۱۵ هزار مترمربع آسفالت، ۱۶۷ هزار مترمربع خاک‌برداری، ۱۶۹۰ مترمربع بتن‌ریزی، ۲۰۰ هزار کیلوگرم احجام فولادی در این پروژه اجرا می‌گردد.

سیاهپور در خصوص عملیات اجرایی احداث پل وحدت قادرآباد – دشت مرغاب تشریح کرد: این پل با دو دهانه ۲۰ متری و به عرض ۱۲ متر با ارزش ۱۸ میلیارد ریال اجرا می‌گردد.

وی در خصوص نام‌گذاری این پل نیز افزود: امید می‌رود پل وحدت قادرآباد-دشت مرغاب پلی توأم با وحدت و محبت میان مردم این دو بخش باشد و مردم هر دو بخش استفاده بهینه‌ای از این پل داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود این دو دستگاه پل که امروز عملیات ساخت آن آغاز شد در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است سیاهپور در حاشیه این آیین کلنگ زنی از راه‌های مواصلاتی و پروژه‌های در حال انجام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این شهرستان بازدید و نکات لازم را به پیمانکاران و مسئولین مربوطه خاطرنشان ساخت.

مزید آگاهی است شهرستان خرم بید از شهرستان‌های مهم استان است که بسیاری از ترددهای ترانزیتی و مسافری از طریق این شهرستان انجام می‌شود و همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان بازدید می‌کنند.

نظر شما