شناسهٔ خبر: 43573 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن در گیلان/ آشنایی مهندسان با آخرین دستاوردهای عملی در زمینه بتن

پوستر دومین کنفرانس ملی بتن با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه مهندسان و تکنسین های عمران با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بتن، بهمن‌ماه سال جاری در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین بتن، بهمن ماه ۹۶ با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه مهندسان و تکنسین‌های عمران با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه بتن، در رشت برگزار می‌شود.

این همایش که با مشارکت اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، صنعتگران و با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، و سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان به همت موسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی رشت و با کمک سازمان جهاددانشگاهی گیلان برگزار می‌شود نخستین دوره خود را در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ برگزار کرد که با استقبال جامعه مهندسی کشور نیز همراه بود.

در معرفی عنوان این همایش آمده است: بتن به عنوان پرمصرف‌ترین ماده ساختمانی شناخته شده و صنعت بتن و صنایع وابسته به آن، از زیر ساخت‌های توسعه کشور محسوب می‌شود. هم‌اکنون در دنیا به ازای هر یک نفر ۱ تن بتن در هر سال تولید می شود (بیش از ۶ میلیارد تن در هر سال) و تخمین زده می‌شود تولید و مصرف بتن حدود ۱ تا ۳ درصد در هر سال طی ۳ تا ۵ سال آینده افزایش خواهد یافت. بر این اساس لازم است تا در جهت بهبود کیفیت ساخت و سازه‌های بتنی و توسعه پایدار در صنعت ساختمان گامهایی برداشته شود. امید است برگزاری این کنفرانس گامی موثر در راستای بهبود کیفیت صنعت بتن و تحقق اهداف سند جامع چشم انداز افق ۱۴۰۴ صنعت بتن کشور باشد.  

این همایش دارای دو محور اصلی و فرعی به شرح زیر است:

محور اصلی؛

تمرکز بر روی آخرین نوآوری و فناوری بتن در جهت کاهش تولید گاز دی اکسید کربن

محور فرعی؛

بتن سبک و صنعت سبک‌سازی، مواد و مصالح نوین، مدیریت اجرایی در ساخت سازه‌های بتنی، بتن و محیط‌زیست، فناوری‌های نانو در بتن، کنترل کیفی و تعمیر و نگهداری سازه‌های بتنی، دوام بتن ارزیابی و بهسازی (مقاوم‌سازی) بتن سازه‌های بتن مسلح، ارزیابی مقاومت بتن در سازه، تحلیل و طراحی بتنی، رویه‌های بتنی در ساخت راه و فرودگاه با کاربری استفاده از تجهیزات ماشین آلات ساختمانی و راهسازی.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را به نشانی دبیرخانه کنفرانس واقع در گیلان، رشت، بلوار لاکان، شهرک مهر، میدان ذوالفقار جنوبی، مجتمع آموزشی‌و‌پژوهشی جهاد دانشگاهی ارسال کنند.

 

نظر شما