شناسهٔ خبر: 43576 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خدادادی اعلام کرد:

ضرورت اشتغال‌زایی در بافت‌های حاشیه‌ای/ توسعه روستاها یکی از راهکارهای مناسب جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینان

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی نقشی در کاهش حاشیه‌نشینی ندارد،گفت: مهاجرت‌های بی‌رویه جمعیت روستاییان را به ۲۹ درصد کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از حانه ملت سلمان خدادادی درخصوص صحبت‌های معاون اول رییس جمهور درباره شرایط نامناسب ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور،گفت: سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که سازمان بهزیستی در تمامی شهرهای بیش از ۵۰ هزار جمعیت اورژانس اجتماعی را راه‌اندازی کند، خوشبختانه بهزیستی دراین حوزه اقدامات خوبی را انجام داد؛ حتی در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر هم اورژانس اجتماعی برقرار شد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، افزود: اما معضل حاشیه نشینی با این مسائل قابل حل نیست، درحال حاضر ۱۱ تا ۱۸ میلیون نفر درسکونتگاه‌های غیرقانونی و غیررسمی زندگی می‌کنند؛ البته طبق آمار ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر و ۷ میلیون نفر هم در بافت‌های فرسوده قرار دارند که شرایطی بدتر از حاشیه‌نشینی ندارند.

وی تاکید کرد: مشکل حاشینه‌نشینی با اورژانس اجتماعی قابل حل نیست، اما یک اقدام قابل قبول برای رسیدگی به معضل حاشیه‌نشینی برداشت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال‌زایی درشهرهای کوچک و بزرگ است، باید برای رفع این مشکل توسعه روستاها را مدنظرقرار داد؛ متاسفانه روستاییان به دلیل نبود امکانات کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند.

خدادادی با بیان اینکه در مقطعی ۷۰ درصد مردم در روستاها زندگی می کردند،گفت: این میزان درحال حاضربه ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است، فاجعه خروج مردم ازروستاها و مهاجرت به شهرها به دلیل بی توجهی به شغل، مسائل بهداشتی و درمانی روستاییان به وجود آمده است؛ بنابراین اورژانس اجتماعی راهکارموثری برای حاشیه نشینی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اتخاذ برنامه های لازم برای توسعه روستاها درکشور،افزود: دولت برنامه های لازم کارشناسی شده را برای مقابله با حاشیه نشینی تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون اول رئیس جمهوری به پنج اولویت اول دولت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور وضعیت نامناسبی دارند./

نظر شما