شناسهٔ خبر: 43580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

تکمیل ۱۵ کیلومتر از بزرگراه اسلام‌آباد غرب- حمیل تا قبل از اربعین حسینی

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا قبل شروع سفرهای اربعین حسینی، ۱۵ کیلومتر از بزرگراه اسلام‌آباد غرب-حمیل تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه،‌ مسعود شریفی گفت: امسال با تلاش همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های ذیربط، کرمانشاه از مرز خسروی میزبان قدوم پرخیر و برکت زائرین کربلای معلی خواهد بود که به تبع تلاش بی‌وقفه برای احداث قطعات باقیمانده از مسیر بزرگراه کربلا را همراه دارد و البته بخش عمده‌ای از آن در ایام هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شریفی افزود: با استقبال هرساله هموطنان برای زیارت مخصوصاً در ایام اربعین و پیش‌بینی ترافیک سنگین،‌ باعث شده با تلاش مضاعف (بالغ بر ۱۱ ساعت اجرای عملیات در شبانه‌روز) ، تکمیل ۱۵ کیلومتر از بزرگراه مسیر اسلام‌آباد – حمیل به‌عنوان بخشی از کریدور شمال غرب – جنوب غرب و مسیر کمکی زائرین از سمت مرز مهران هم جزء برنامه‌های هدف باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت بی‌وقفه اکیپ راه و شهرسازی با به‌کارگیری بیش از ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی تاکنون از کیلومتر صفر تا ۵۰۰+۱۱ مسیر اسلام‌آباد غرب – حمیل را تکمیل و قطعاً بنا به برنامه تعیین شده تا قبل از اربعین پیشرو ۱۵ کیلومتر مسیر زیر بار ترافیک عبوری خواهد رفت.

لازم به ذکر است در این بخش از پروژه، ضمن انجام بیش از ۱۳۸۰۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری و احداث ۳۴ دستگاه پل دالی، در کیلومترهای ۵۰۰+۷ و ۹۰۰+۱۰ هم دو دستگاه زیرگذر احداث شده است.

این پروژه در دو قطعه اسلام‌آباد غرب – حمیل به طول ۲۵ و حمیل تا پایان حوزه استحفاظی استان کرمانشاه به طول ۲۷ کیلومتر در حال انجام است، و گفتنی است از قطعه دوم هم بیش از ۱۹ کیلومتر مسیر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما