شناسهٔ خبر: 4361 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نقشینه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تداوم گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور/ آسمان تهران امشب بارانی می‌شود

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ادامه پدیده گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور از امروز تا چهارشنبه خبر داد و گفت: امشب در تهران بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده گفت: امروز ۲۷ بهمن برای غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، تا اواخر وقت هم برای شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش باران و برای مناطق سردسیر بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: فردا استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس، بخش‌های مرکز، شرق و شمال شرق کشور با بارش‌ همراه خواهند بود و همچنین از چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و نواحی مرکز و به تدریج در شرق کشور وجود خواهد داشت که در غرب و شمال شرق، بارش‌ها پراکنده خواهند بود.

نقشینه تاکید کرد: امروز شدت بارندگی‌ها در شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، شمال کرمانشاه و جنوب کردستان و فردا هم در دامنه‌های جنوبی زاگرس پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی، هموطنان استان‌های واقع در سواحل شمال کشور کاهش دما تا حدود پنج درجه را تجربه خواهند کرد؛ همچنین بارش‌ها در دامنه‌های شمالی البرز به صورت باران و برف خواهد بود که تا پایان هفته نیز ادامه پیدا می‌کند.

به گفته وی دریای خزر در این مدت مواج است و  انتظار می‌رود از امروز تا چهارشنبه در جنوب غرب و غرب کشور پدیده گرد و خاک رخ بدهد.

نقشینه یادآوری کرد: برای تهران هم از امشب بارندگی پیش‌بینی کردیم که این بارش‌ها روی مناطق مرتفع به صورت برف و باران باشد. بیشینه دمای هوای تهران امروز  ۱۱ درجه و کمینه دمای فردا چهار درجه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم اواخر هفته نیز در کشور بارندگی داشته باشیم./

برچسب‌ها:

نظر شما