شناسهٔ خبر: 43719 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه‌آهن جنوب‌شرق؛

نخستين قطار ترانزيت گوگرد از ازبكستان وارد ايستگاه زاهدان شد

ارجونی مدیركل راه آهن جنوب‌شرق گفت: نخستین رام قطار محموله ۱۰ هزار تنی گوگرد روز گذشته از ازبكستان وارد ایستگاه زاهدان شد و بعد از عملیات ترانشیپمنت در زاهدان به وسیله واگن های پاكستانی به كویته اعزام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید ارجونی اظهار داشت: قطار ترانزیت گوگرد با ۹ واگن از ازبكستان وارد ایستگاه راه آهن زاهدان شد.

وی افزود: ترانزیت كالا از طریق خط ریلی زاهدان به كویته پاكستان در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل از آن ۱۸۶ درصد رشد داشته و به دو هزار و ۱۰۹ تن رسیده است.

ارجونی گفت: همچنین میزان واردات كالا از پاكستان به ایران از طریق این خط ریلی با رشد ۵ درصدی به ۶ هزار و ۲۷۸ تن در پنج ماهه اول سال امسال رسید.

وی ادامه داد: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۱۹ تن كالا از طریق این خط ریلی به پاكستان صادر شد كه نسبت به سال قبل از آن، رشد ۹۹ درصدی را نشان می دهد.

مدیركل راه آهن جنوبشرق بیان كرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده كالاهای صادراتی به پاكستان و عمده كالاهای وارداتی در این مسیر شامل كنجد و برنج خوراكی و عمده كالاهای ترانزیتی، گوگرد خام است.

ارجونی خاطرنشان كرد: طی پنج ماهه امسال ۷۱ هزار و ۷۹۱ نفر در مسیر ریلی زاهدان - تهران و برعكس از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا شدند.

نظر شما