شناسهٔ خبر: 43730 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

راه انقلاب و امام(ره) عزتمندانه ادامه خواهد داشت/ نسل جدید با ابتکارات و اندیشه‌های تابناک راه انقلاب را ادامه دهد/ تجلیل از خدمات ارزنده سردار دهقان در طول انقلاب و جنگ تحمیلی

مراسم وزیر راه و شهرسازی هفته‌ دفاع مقدس را هفته‌ای دانست که در آن باید فداکاری‌ها و گذشته‌ ایران را به یادآوریم و گفت: بابد بتوانیم به نسل بعدی بگوییم آنچه در توان داشتیم در جهت اعتلا و رشد جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌ایم و از نسل جدیدتر بخواهیم که با ابتکارات جدیدتر و اندیشه‌های تابناک‌تر بتوانند این راه را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس که با حضور سردار حسین دهقان و به میزبانی مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در سالن الغدیر ساختمان دادمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، امام خمینی(ره)، جانبازان و آزادگان و تمام کسانی که مدافع انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند و گرامیداشت یاد آنها وظیفه‌ی هر روز ما است.

وی به حضور سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع در این جلسه اشاره کرد و گفت: وی از فرماندهان بزرگ جنگ هستند و شهدایی از خانواده خود تقدیم انقلاب کردند؛ وی درحوزه علم و دانش و هم‌چنین در حوزه دفاع مقدس در افزایش توان دفاعی ایران و هم‌چنین در بحث مذاکرات اخیر نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند و امیداوریم بتوانیم از وجود ایشان در کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

آخوندی به دوستی ۴۰ ساله خود با سردار دهقان اشاره کرد و گفت: برای وی منافع ملی ایران مهم است و درک درستی از موقعیت ایران دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته‌ دفاع مقدس باید به خودمان تذکر دهیم و  شرایط ایرانی را که بر ما گذشت و فداکاریهایی که صورت گرفت را به خود یادآوری کنیم، گفت: باید آنچه در دست داریم و آنچه باید به نسل اینده تحویل دهیم را به یاد آوریم.

آخوندی ادامه داد: امیدوارم همچنان که از ابتدا تا این لحظه با رهبری امام‌خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب صاحب این عزت و افتخار شده‌ایم این راه را عزتمندانه ادامه دهیم.

آخوندی متذکر شد: بابد بتوانیم به نسل بعدی بگوییم آنچه در توان داشتیم در جهت اعتلا و رشد جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌ایم و از نسل جدیدتر بخواهیم که با ابتکارات جدیدتر و اندیشه‌های تابناک‌تر بتوانند این راه را ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال این ایام مقارن است با ایام ماه محرم حسینی و این تقارن باز باید ما را به فکر و اندیشه فرو برد که چگونه باید از سردار آزادگان جهان حضرت اباعبدالله و یاران وفادارش درس بگیریم و بتوانیم را ه عدالت، آزادگی و دینداری را ادامه دهیم.

نظر شما