شناسهٔ خبر: 43736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر خبر داد:

شانه‌سازی محور خنداب – ملایر در استان همدان

عملیات شانه سازی مسیر هشترود - عزیزکندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر از اجرای عملیات شانه‌سازی بیش از ۵ کیلومتر در محور خنداب – ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، جواد نگاهداری گفت: از آنجا که در صورت بروز نقص فنی در خودرو و نیاز به پارک و یا انحراف از جاده به هر دلیل ممکن، یک شانه خوب نقش مهمی در کاهش بروز حوادث جاده‌ای خواهد داشت، این مسیر به طول یک کیلومتر توسط نیروهای راهداری شهرستان ملایر و با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات موجود شانه‌سازی شد.

وی افزود: ۱۰ پارکینگ نیز در این محور احداث شده که می‌تواند در کاهش حوادث جاده‌ای نقش عمده‌ای داشته باشد.

نگاهداری، تعدیل شیب شیروانی و اصلاح تقاطع‌ها در این مسیر را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: تکمیل حفاظ ایمنی محدوده پل و پرتگاه با اولویت نیوجرسی بتنی با ارتفاع ۳ متر نیز در این محور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین انجام عملیات انواع حفاظ پل (هندریل) در این محور انجام شده که در این راستا احداث یک پل ۸ کیلومتری نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر عنوان کرد: ۳ عدد چراغ چشمک‌زن و ۳ ردیف چراغ چشم‌گربه‌ای برای آشکارسازی سایر نقاط پرحادثه نیز در این محور نصب شده است.

جواد نگاهداری دریواسیون پل‌ها در این مسیر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: این مهم می‌تواند به منظور جلوگیری از ورود سیلاب‌های سطحی به سطح جاده آسفالته مؤثر باشد.

این مسئول تصریح کرد: نفوذ آب به لایه‌های زیرسازی موجب تخریب راه می‌شود، بنابراین همواره تلاش می‌شود تا از نفوذ آب‌های سطحی به زیرسازی آسفالت‌ها جلوگیری شود.

نگاهداری اضافه کرد: برای تحقق این امر روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها آب را از لایه دفع یا از نزدیک شدن آب‌های جاری به راه جلوگیری می‌کنند که زهکشی و دریواسیون از جمله این روش‌ها است.

نظر شما