شناسهٔ خبر: 43765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

جاده‌های استان زنجان میزبان ۱۴ میلیون تردد در شهریورماه امسال

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در شهریورماه امسال تعداد ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در شهریورماه امسال تعداد ۱۴ میلیون (۱۴/۰۰۸/۲۴۵) تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۶۱۱ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۵ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۷۵۳.۷۴۲ تردد و محور زنجان-خرمدره با ۳۹۱/۰۲۵ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۲۰/۹۶۰ جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲/۸۹۸/۵۷۴ تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که ۲۱ درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده است و در حالی که میانگین کشوری ۱۳ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۵ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۳۰۸ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۴۰۰ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۶ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۱۰۱۳ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۸ تردد در ساعت صورت گرفته است.

نظر شما