شناسهٔ خبر: 43798 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهوری:

بخش زیادی از مسیر ایلام به مهران قبل اربعین تکمیل می‌شود/ مرز بین‌المللی مهران مسیری کوتاه و امن برای زائران عتبات

بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: تلاش می شود بخش زیادی از عملیات زیرساختی جاده ایلام به مهران بهسازی و اصلاح شود و تا قبل از ایام اربعین زیر بار ترافیک برود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمشید انصاری روز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار کرد: کارهای بزرگی در مهران انجام شده و یا در حال انجام است و درخواست هایی که مسئولان در این بازدید به آنها اشاره کردند به دولت ارائه و با نگاه مثبت اجرایی می شوند.

انصاری افزود: با توجه به اینکه حجم تردد زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است لذا در این خصوص گیت‌های بیشتری در ورودی و خروجی پایانه مرزی مهران تعبیه و فعال شده است.

معاون رئیس جمهوری یادآوری کرد: بر اساس نظر مسئولان امسال نسبت به سال گذشته امکانات بیشتری برای زائران اربعین حسینی در مرز مهران در نظر گرفته شده است تا زائران به راحتی و با سهولت کامل بتوانند در آیین بزرگ کنگره اربعین حسینی شرکت کنند.

انصاری با اشاره به وضعیت زیرساخت های مسیر جاده ایلام - مهران نیز گفت: عملیات زیرساختی در این مسیر در حال انجام است که تلاش می شود بخش زیادی از جاده ایلام - مهران تا قبل از ایام اربعین تکمیل و زیر بار ترافیک رود.

وی از تکمیل عملیات اجرایی و زیرساختی مسیر ایلام - مهران در سال آینده خبر داد و افزود: مسوولان استان با جدیت در حال فعالیت هستند که این روحیه، نوید حل برخی نارسایی‌ ها را تا ایام اربعین می ‌دهد.

بازدید از مرز بین المللی مهران و شرکت در نشست شورای اداری از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به استان ایلام است.

عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور ۱۰۵ کیلومتری ایلام- تا پایانه مرزی مهران سال گذشته اغاز شد که تاکنون یک قطعه ۳۰ کیلومتر ان مورد بهره برداری قرارگرفته است.
انتظار می رود تا شروع تردد زائران اربعینی۳۵ کیلومتر دیگر این مسیر تکمیل و چهارخطه شود.

مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.

نظر شما