شناسهٔ خبر: 43799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بافت تاریخی تهران قدیم در محدوده حصار ناصری احیاء می‌شود/ مطالعه بر روی نقاط ارزشمند تاریخی منطقه ۱۱

خانه قدیمی شهردار منطقه ۱۱تهران گفت: با توجه به وجود آثار ارزشمند به جا مانده از تهران قدیم در محدوده حصار ناصری همچون دروازه‌ها، ساختمان ها و میادین، بافت تاریخی منطقه ۱۱ احیاء می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر در ارتباط با جزئیات این پروژه افزود: ۵ محله فروزش، راه آهن، امیریه، منیریه و شیخ هادی از جمله محله‌هایی هستند که در قلمرو حصار ناصری قرار دارند. بافت تاریخی این محلات نیازمند احیا و بازآفرینی است که مطالعات اولیه برای شناسایی نقاط ارزشمند تاریخی این محلات و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری آن آغاز شده است.

آبادیان همچنین در ارتباط با طرح‌های پیش‌بینی شده برای احیای بافت تاریخی منطقه ۱۱ به ایسنا گفت: احیای دروازه‌های قدیمی شهر تهران که در منطقه ۱۱ قرار دارد، ایجاد مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی منطقه، شناسایی بناهای تاریخی، ایجاد یک گذر فرهنگ وهنر و راه اندازی پاتوق های شبانه خرید و فروش کتاب در محدوده خیابان انقلاب، احیای طاقی، سردر و ورودی های ساختمان‌های ارزشمند و تاریخی منطقه، پیرایش میادین قدیمی و ارتقاء مبلمان شهری و پیاده راه سازی و احیاء هویت ایرانی-اسلامی از جمله طرح هایی است که مطالعات اولیه آن ها آغاز شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، گفتنی است ۴ کیلومتر از حصار ناصری شهر تهران در محدوده منطقه ۱۱ قرار دارد.

نظر شما