شناسهٔ خبر: 43804 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

يك نشریه فرانسوی خبر داد:

تامين مالی ۵۰۰ ميليون يورو پروژه‌ سرمایه‌گذاری توسط يك بانك فرانسوی/ بانک BPI فرانسه هیچ فعالیتی در آمریکا ندارد

ایران فرانسه مدیرعامل بانک BPI: بانک سرمایه‌گذاری دولتی BPI فرانسه پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران را از سال ۲۰۱۸ تامین مالی خواهد کرد و حداکثر ۵۰۰ میلیون یورو (۵۹۸ میلیون دلار) اعتبار سالانه فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نیکولاس دوفورک، مدیرعامل بانک BPI در مصاحبه با نشریه "لوژورنال دو دیمانش" گفت: بدون در نظر گرفتن موارد اضطراری، ما در اوایل سال ۲۰۱۸ با شرکت‌های فرانسوی همراه خواهیم بود. ما تنها بانک فرانسوی هستیم که بدون ریسک نقض تحریم‌های آمریکا، می‌توانیم در پروژه‌های ایرانی حضور پیدا کنیم.

توافق هسته‌ای که ایران در سال ۲۰۱۵ با شش قدرت جهانی امضا کرد، رفع بسیاری از تحریم‌ها علیه این کشور در قبال محدودیت فعالیت هسته‌ای را بدنبال داشت و زمینه را برای قراردادهای تجاری بین‌المللی هموار کرد.

به گزارش ايسنا، اما بسیاری از بانک‌ها به دلیل واهمه از نقض تحریم‌های آمریکایی که ممکن است به صدور جریمه‌های سنگین برای آنها منجر شود، از حضور در ایران اجتناب کرده‌اند.

به دلیل اینکه بانک BPI هیچ فعالیت خارجی به خصوص در آمریکا ندارد، در معرض خطر جریمه‌های احتمالی آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های واشنگتن قرار ندارد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ابهامات جدیدی در خصوص مواضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران ایجاد کرده است. وی هفته گذشته به خبرنگاران گفت: درباره آنچه باید درباره این توافق انجام دهد، تصمیم گرفته است اما به تصمیم خود اشاره نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، قراردادهای ایرانی - فرانسوی متعددی در زمان سفر رسمی دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران که ژانویه سال گذشته انجام گرفت، به امضا رسید. این قراردادها شامل یک جوینت ونچر میان شرکت خودروسازی پژو، سیتروئن و ایران خودرو و همچنین قرارداد خرید هواپیماهای مسافربری ایرباس بود. همچنین قراردادهایی در بخش نفت، کشتیرانی، بهداشت و درمان، کشاوری و آب به امضا رسید.

نظر شما