شناسهٔ خبر: 43873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:

سهم ۵۹ درصدی آزادراه‌ها از تردد در جاده‌های استان زنجان

جاده ترافیک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۹ درصد از میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان به آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز اختصاص دارد.

به گـزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهـداری و حمـل و نقل جاده‌ای اسـتان زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: در شهریور ماه امسال با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۸/۳۰۸/۸۹۲ تردد است که حدود ۵۹ درصد از کل تردد در محورهای استان می‌باشد.

وی با اشاره به میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان تصریح کرد: میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه زنجان-تبریز (ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط ۹۹ و ۹۶ کیلومتر بر ساعت دارای بیشترین سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی-زنجان و زنجان – خرمدره با سرعت متوسط ۵۳ و ۵۵ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ساعت اوج ترافیک در محورهای استان را بین ساعات ۱۸ الی ۲۰ اعلام کرد و گفت: اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه‌شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد و کنترل مؤثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد شد.

دست‌نشان  یادآور شد روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریور بیشترین ترافیک روزانه در جاده‌های استان با حدود ۵۷۰ هزار وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ جمعه ۳ شهریور با حدود ۳۲۹ هزار جابجایی در جاده‌های استان بود.

نظر شما