شناسهٔ خبر: 43877 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره برداری و سیر و حركت خبر داد:

توافق اولیه برای اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی

ابراهیم محمدی در دیدار بین معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن و مدیركل همكاریهای اینچوآن- تهران ، بر اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی توافقات اولیه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن با اعلام این خبر گفت: در دیدار با هوآ لیانگ مدیركل همكاریهای اینچوآن- تهران و مدیر قطار باری اینچوآن – تهران مقرر شد تا پایان سال جاری میلادی هر ماه ۲ قطار باری از منطقه اینچوآن چین به تهران اعزام شود.

وی افزود: این قطار از منطقه اینچوآن كشور چین حركت كرده و در مدت زمان ۱۴ روز پس از عبور از قزاقستان و تركمستان به تهران خواهد رسید.

به گفته معاون بهر برداری و سیر و حركت؛ در این دیدار پیشنهاد ایجاد پایانه كانتینری در مجاورت ایستگاه راه آهن تهران مورد استقبال هیآت چینی قرار گرفت ضمن آنكه طرف چینی از اعطای مشوق دولت خود برای معافیت هزینه حمل ریلی تا مرز چین خبر داد.

وی خاطرنشان كرد: درخواست همكاری از طرف ایرانی برای فراهم كردن شرایط جهت راه اندازی قطار چینی از ایران به مقصد اروپا از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

نظر شما