شناسهٔ خبر: 4388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واحدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

آخوندی از آزادراه حرم تا حرم و متروی فرودگاه امام بازدید می‌کند/ محور چهارخطه رباط‌کریم-حسن‌آباد قم پنجشنبه افتتاح می‌شود

فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح محور چهارخطه رباط‌کریم-حسن‌آباد قم و بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه حرم تا حرم در پایان هفته جاری خبر داد.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پروژه‌ چهار خطه کردن محور رباط کردیم-حسن‌آباد قم توسط دکتر عباس آخوندی در پایان هفته جاری اظهار کرد: پروژه افزایش ظرفیت و چهار خطه کردن محور رباط‌کریم به حسن‌آباد قم به طول ۲۰ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تکمیل شده و پنجشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد. البته زیرسازی یک کیلومتر از این ۲۰ کیلومتر انجام شده اما به علت عدم همکاری روستائیان منطقه وهن‌آباد و علی‌آباد این میزان از جاده برای آزادسازی آماده نیست.

وی درباره اتصال این خط به سایر مسیرها گفت: این خط ارتباطی به محور قم-گرمسار متصل می‌شود که دارای ترافیک سنگینی است و سال گذشته هم با حوادث بسیاری مواجه شد. احداث محور رباط‌کریم-حسن‌آباد قم از دو سال گذشته آغاز شد اما به علت محدودیت منابع این پروژه سال گذشته کلید خورد و هفته گذشته به اتمام رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از جمله مزایای افتتاح این محور را کاهش زمان سفر دانست و گفت: مسیر قم-گرمسار ایمنی و جداسازی شده و دیگر در آن امکان برخورد روبروی اتومبیل‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه بالغ بر ۵۰ درصد مسیر ترافیک سنگینی دارد که با افتتاح این محور ترافیک مذکور برطرف خواهد شد.

واحدی ادامه داد: نخستین مسیر محور رباط‌کریم-حسن‌آباد قم از سمت غرب استان تهران آغاز می‌شود و به شهریار می‌رسد، سپس از طریق محور آذران به رباط کریم می‌‌آید و از میدان امام خمینی رباط کریم به تقاطع تهران ـ قم ختم می‌شود. در نهایت به جاده قدیم تهران-قم در محدوده شهر حسن‌آباد می‌رسد و به آزاد راه قم-گرمسار منتهی می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، بازدید از ساخت‌و‌سازهای مسکن مهر پرند، خط متروی تهران در فرودگاه امام (ره) و همچنین بازدید از آزاد راه حرم به حرم از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی است./

نظر شما