شناسهٔ خبر: 43921 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است/ تشریح نقش راه‌آهن در هشت سال دفاع مقدس

سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش كنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، كیفیت و بهره وری بالا به حركت درآوریم.

به گزراش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در مراسم صبحگاه مشترك با اظهار این مطلب كه امروز شهر ما منور به نور شهدا است گفت: دفاع مقدس ایام فراموش نشدنی در تاریخ این كشور است و نشان داد اگر در زندگی از سلوك و روش ائمه اطهار بخصوص امام حسین (ع) پیروی كنیم، در هر میدانی موفق بوده و همیشه استوار و راست قامت خواهیم ماند.

وی افزود: عزت و قدرت امروز ما در جهان مرهون خون شهدا و فداكاریهای رزمندگان و جانبازان است كه با دست خالی و توكل بر خدا از همه دارایی و دلبستگی های خود گذشته و با پایداری در مقابل دشمن، این كشور را حفظ كردند.

مدیرعامل راه آهن تصریح كرد: هم اینك وظیفه ما این است كه در هر لباس و جایگاهی كه هستیم با تمام توان، برای عزت و سربلندی اسلام و ایران تلاش كنیم و بكوشیم با عمل خود یادگاران دفاع مقدس بوده و عطر و بركت شهدا و دوران مقدس را در زندگی و كار خود نشر دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: یكی از اركان اقتصاد مقاومتی این است كه هر یك از ما وظیفه و كار خود را به نحو احسن انجام دهیم، همانگونه كه رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نیكوترین وجه، كار خود را انجام دادند.

به گفته محمدزاده؛ حفظ عزت كشور، در گرو اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رشد و توسعه اقتصاد است.

وی خاطرنشان كرد: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش كنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، كیفیت و بهره وری بالا به حركت درآوریم.

رئیس هیات مدیره راه آهن با بیان روایتی از معصوم «كه كسی كه دو روزش مثل هم باشد مغبون است و كسی كه امروزش بدتر از دیروز باشد ملعون است» خاطرنشان كرد: روحیه امروز ما نیز باید از دوران دفاع مقدس به مراتب بهتر باشد و تلاش كنیم از تمام ظرفیت ها و امكاناتی كه در اختیار داریم به بهترین شكل استفاده كرده تا رضایت خداوند و شهدا را كسب كنیم.

فرمانده مركز مقاومت بسیج راه آهن نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن روزها ما قادر نبودیم به تعداد رزمندگان، لباس نظامی تهیه كنیم و محدودیت های زیادی وجود داشت و جبهه مقابل، بسیار قوی و مجهز بود اما اگر اعتقاد قوی به خداوند وجود داشته باشد می توان در هر میدانی پیروز شد.

داود عباس زاده ادامه داد: هم اینك كشور ایران به یك قدرت منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و این در سایه توكل بر خدا و دلاورمردی‌های رزمندگان و سرداران است.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران با اشاره به خدمات بیشمار شركت راه آهن در دوران جنگ تحمیلی خاطر نشان كرد: راه آهن بین تمامی دستگاههای اجرایی كشور نقش ممتازی ایفا كرده است كه اعزام صدها هزار رزمنده به جبهه، انتقال ادوات نظامی فراوان، انتقال پیكرهای پاك شهدا از جبهه به شهرهای مختلف توسط قطار از جمله این اقدامات بوده است.

وی تاكید كرد: در كنار این‌ها، تقدیم ۲۴۸ شهید، ۱۲۰۰ جانباز، ۲۰۹ آزاده و بیش از ۵ هزار رزمنده از شركت راه آهن برای دفاع از كیان نظام جمهوری اسلامی از افتخارات بزرگ راه آهن است.

فرمانده مركز مقاومت بسیج راه آهن خاطرنشان كرد: اكنون سنگر و جبهه تغییر كرده و ما بایستی همان خدماتی كه افراد با بدن های خود در مقابل گلوله های سربی دشمن انجام دادند در جبهه فرهنگی انجام دهیم و كشور را به جایگاه حقیقی و رفیع خود برسانیم.

وی از كارمندان بسیجی راه آهن خواست كه در جهت نهادینه كردن این فرهنگ در سرتاسر شبكه ریلی پرچمدار و پیشرو باشند.

گفتنی است مراسم صبحگاه مشترك با حضور نمایندگان بسیج راه آهن از گردان های عاشورا، گروهان الزهرا، پیشكسوتان مركز بسیج، یگان حراست فیزیكی، یگان انتظامی پلیس مستقر در ایستگاه راه آهن تهران و دژبان ارتش مستقر در راه آهن، مقابل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد.

بعد از مراسم صبحگاه مشترك، تشییع پیكر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در كارخانجات نیروی كشش انجام شد.

نظر شما