شناسهٔ خبر: 43928 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرهنگ عباس‌نژاد خبر داد:

رفع تعرض ۸۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در نیمه دوم شهریورماه ۹۶/ استان تهران بیشترین تعرض به اراضی ملی را داشت

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن با اعلام این مطلب که بیشترین تعرض‌ها به اراضی ملی و دولتی در نیمه دوم شهریورماه مربوط به استان تهران با ۵۱ فقره بوده است، گفت: استان‌های اردبیل، جنوب‌کرمان، خراسان‌رضوی، سمنان و گلستان از استان‌هایی بودند که در نیمه دوم شهریورماه هیچگونه تعرضی به اراضی ملی‌و‌دولتی در آنها گزارش نشده است.

سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برخی از اقدامات یگان حفاظت را در نیمه دوم شهریورماه سال جاری تشریح کرد و گفت: در نیمه دوم شهریورماه سال جاری تعداد وقوع تعرض به اراضی ملی و دولتی در سراسر کشور در حدود ۱۶۰ مورد بود که ۱۵۱ مورد آن رفع تعرض شده است.  

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن ادامه داد: ارزش ریالی رفع تعرضات به اراضی ملی و دولتی در تعداد ۱۶۰ مورد ۳۷۰۰ میلیارد ریال بوده که مساحتی بیش از ۸۸ هکتار را در برمی‌گرفتند.

عباس‌نژاد افزود: تعداد گزارش‌های دریافتی از مردم و شهروندان در نیمه دوم شهریورماه سال جاری ۱۹۹ مورد گزارش شده است که در تمامی آنها یگان حفاظت در محل حاضر شد و به بررسی ابعاد تعرضات و همچنین در صورت صحت گزارش به رفع تعرض‌ها اقدام کرد.

این مقام‌مسئول در سازمان ملی زمین و مسکن همچنین به ارایه آماری از ابلاغ احکام و پرونده‌های تشکیل‌شده در استان‌های سراسر کشور پرداخت و گفت: در بحث ابلاغ‌ها، ۱۳۶ مورد ابلاغ انجام شد. همچنین ۷ فقره دستگیری داشتیم و پرونده ‌ای تشکیل شده در نیمه دوم شهریورماه توسط یگان حفاظت اراضی ملی ۷۷ فقره بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن ادامه داد: در بحث اجرای احکام قطعی در نیمه دوم شهریورماه سال جاری ۳۳ فقره اجرای احکام قطعی داشتیم که ۱۲ مورد آن خلع ید، ۱۱ مورد قلع و قمع و ۱۰ مورد تخلیه بود.

به گفته وی، ارزش ریال مواردی که در احکام قطعی توسط سازمان ملی زمین و مسکن در نیمه دوم شهریورماه سال جاری انجام شد در حدود ۳۶۰۰ میلیارد ریال بود که در مساحتی حدود ۲۵ هکتار واقع شده بود.

عباس‌نژاد بیشترین تعرضات به اراضی ملی‌و‌دولتی را مربوط به استان تهران عنوان کرد و گفت: در استان تهران، تعداد وقوع تعرض ۵۱ مورد گزارش شد که در مساحتی نزدیک به ۵ هکتار با ارزش ۱۷۶ میلیاردریال بود که خوشبختانه بخش عمده‌ای از آنها رفع تعرض شدند.

وی همچنین برخی از استان‌های کشور را در نیمه‌دوم شهریورماه بدون رفع تعرض گزارش کرد و گفت: استان‌های اردبیل، جنوب کرمان، خراسان‌رضوی، سمنان و گلستان از استان‌هایی بودند که در نیمه دوم شهریورماه هیچگونه رفع تعرضی در آنها از سوی مردم و همچنین نیروهای سازمان ملی زمین و مسکن گزارش نشده است.

نظر شما