شناسهٔ خبر: 43935 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

لزوم افزایش سهم ۲۵ میلیون تنی حمل ریلی کالاهای معدنی به ۳۰ درصد/ فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه نهایی شد/ بهره برداری از ۹۱۹ کیلومتر راه‌آهن کشور در سال جاری

گزارش آخر هفته راه‌آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است، ۸ آبان اتمام ساخت خط آهن خواف- هرات، تخفیف ۳۰ درصدی شرکت رجا به سالمندان، نخستين قطار ترانزيت گوگرد از ازبكستان وارد ايستگاه زاهدان شد و انتخاب شرکت راه‌آهن به عنوان دستگاه برتر ملی در حوزه گردشگری سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار مربوط به حوزه حمل‌ونقل ریلی را می توانید در زیر ملاحه کنید:

لزوم افزایش سهم ۲۵ میلیون تنی حمل ریلی کالاهای معدنی به ۳۰ درصد

وزیر راه وشهرسازی نیز گفت: سهم حمل و نقل سالانه کالاهای معدنی از طریق ریل در حال حاضر ۲۵ میلیون تن است این در حالی است که ۲۰.۵ میلیون تن ظرفیت انتقال از سهم جاده ای به ریلی وجود دارد و هدف گذاری برنامه ششم سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل بار از طریق ریلی و اهداف کلان وزارت راه و شهر سازی سهم ۵۶ درصدی است.

آخوندی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم کمیته مشترکی به منظور ارائه نظرات و جمع بندی آن در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی بار میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت تشکیل شود.

فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه نهایی شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی روس ها برای برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون خبر داد و گفت: سهم ایران در برقی سازی این مسیر ۴۰ درصد است که با فاینانس روسی انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین به دنبال نهایی کردن وام ۵۰۰ میلیون دلاری از کشور آذربایجان برای تامین مالی پروژه ساخت راه آهن رشت – آستارا هستیم.

تشریح دلایل عقب افتادن ساخت راه‌آهن قزوین- رشت

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به علت تعویق اتمام ساخت راه‌آهن قزوین-رشت تصریح کرد: مشکل راه‌آهن قزوین-رشت شامل مسائل فنی نمی‌شود بلکه پیمانکار در تأمین مصالح به‌خصوص فولاد موردنیاز برای ساخت یکی از پل‌هاست با مشکل مواجه شده است و البته مقدار بسیار ناچیزی منابع نقد برای راه‌اندازی این پروژه نیاز است.

وی همچنین از انتشار اسناد خزانه در مهرماه و آبان‌ماه خبر داد و گفت: با انتشار اسناد خزانه اسلامی مجموع تخصیص‌های وزارت راه و شهرسازی به ۲۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید؛ اما ظاهراً در جلسه هیئت دولت بر تسریع تأمین نقدینگی تأکید شده است.

بهره برداری از ۹۱۹ کیلومتر راه‌آهن کشور در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که امسال ۹۱۹ کیلومتر راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی  در حاشیه بازدید از شبکه راههای استان مازندران افزود : برای اجرای این طرح ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است. 

راه‌آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش كنیم چرخهای راه آهن را با سرعت، دقت، كیفیت و بهره وری بالا به حركت درآوریم.

مدیرعامل راه آهن تصریح كرد: هم اینك وظیفه ما این است كه در هر لباس و جایگاهی كه هستیم با تمام توان، برای عزت و سربلندی اسلام و ایران تلاش كنیم و بكوشیم با عمل خود یادگاران دفاع مقدس بوده و عطر و بركت شهدا و دوران مقدس را در زندگی و كار خود نشر دهیم.

۸ آبان اتمام ساخت خط آهن خواف- هرات

مدیرکل بین‌الملل راه آهن با رد اظهارات والی استان هرات افعانستان مبنی بر افتتاح خط آهن خواف ـ هرات تا ۱۰ روز آینده گفت: این مسیر ریلی تا ۸ آبان ماه، تکمیل نمی‌شود.

عباس نظری مدیرکل بین‌الملل راه آهن ضمن رد اظهارات والی هرات مبنی بر افتتاح خط آهن خواف ـ هرات تا چند روز آینده، گفت: قرار نیست این خط آهن تا چند روز آینده به بهره‌برداری برسد؛ البته افغان‌ها منتظر هستند تا طرف ایرانی، زمان افتتاح این خط را اعلام کند.

تخفیف ۳۰ درصدی شرکت رجا به سالمندان

روابط عمومی شرکت حمل ونقل ریلی رجا اعلام کرد: همزمان با روز جهانی سالمندان و با اجرای طرح منزلت، هموطنان بالای ۶۰ سال سن با ۳۰ درصد تخفیف می توانند بلیت های مورد نیاز خود را در مسیرهای مختلف خریداری کنند.

متقاضیان استفاده از این طرح میتوانند بلیت مورد نظر خود را به روش های مختلفی از جمله: 'ربات' تلگرام، اپلیکیشن'آپ'، اینترنتی، اپلیکیشنی، تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹، نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور، تهیه کنند.

نخستين قطار ترانزيت گوگرد از ازبكستان وارد ايستگاه زاهدان شد

مدیركل راه آهن جنوب‌شرق گفت: نخستین رام قطار محموله ۱۰ هزار تنی گوگرد روز گذشته از ازبكستان وارد ایستگاه زاهدان شد و بعد از عملیات ترانشیپمنت در زاهدان به وسیله واگن های پاكستانی به كویته اعزام می شود.

ارجونی گفت: همچنین میزان واردات كالا از پاكستان به ایران از طریق این خط ریلی با رشد ۵ درصدی به ۶ هزار و ۲۷۸ تن در پنج ماهه اول سال امسال رسید.

تشریح وضعیت پروژه دو خطه شدن راه‌آهن قزوین- زنجان

مشاور عالی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و مدیر طرح دو خطه کردن راه‌آهن قزوین-زنجان گفت: در صورت تأمین اعتبارهای لازم، این پروژه تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مسعود اصولی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۵ درصد به صورت تجمعی برشمرد و افزود: به غیر از وجود پاره‌ای از مشکلات در حوزه شهرستان تاکستان، عملیات پیشرفت در هر چهار قطعه این پروژه قابل‌ملاحظه است تا جایی که کار ریل‌گذاری در ۱۲ کیلومتر از قطعه شماره ۲ و همچنین ایستگاه راه‌آهن قزوین تا سیاه چشمه آماده است.

انتخاب شرکت راه‌آهن به عنوان دستگاه برتر ملی در حوزه گردشگری

همزمان با روز جهانی گردشگری، شركت راه آهن به عنوان دستگاه برتر ملی در حوزه گردشگری انتخاب شد.

در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری كه روز گذشته در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی و باحضور فعالان صنعت گردشگری برگزار شد، شركت راه آهن به دلیل فعالیتهای صورت گرفته در راه اندازی قطار گردشگری داخلی و خارجی ، به عنوان دستگاه برتر ملی انتخاب و لوح تقدیری از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به مدیرعامل راه آهن اهدا شد.

نظر شما