شناسهٔ خبر: 43981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

ورودی شهرها باید بستری برای ارتباط میان بافت طبیعی بیرون‌شهر و فضای مصنوعی درون‌شهری باشد/ بازنگری و به‌روزرسانی طرح ساماندهی بلوار میرزا کوچک خان

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها، ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: فضای ورودی شهرها، اتصال‌دهنده فضای طبیعی خارج و فضای مصنوعی داخل شهر، به عنوان برقرارکننده ارتباط میان شهر و پیرامونش، از برخی الگوهای ارتباط فضایی پیروی می‌کند.

وی در ادامه افزود: محورهای ورودی در شهرها به عنوان یک فضای شهری، اولین فضا در برخورد با پدیده شهر است لذا توجه به مفهوم ورودی و الگوهای رایج ارتباط فضایی این پدیده یکی از اساسی‌ترین مطالعات در توجه به رویکرد فضاهای شهری است.

اسماعیلی با بیان این مطلب که برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها احتیاج به برنامه‌ریزی درست دارد، عنوان کرد: ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی و شناخت پدیده‌ای این موضوع و همچنین توجه به ویژگی و ماهیت‌های شهر یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در طراحی ورودی شهرها باید در نظر گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: موضوع ساماندهی محور میرزا کوچک خان واقع در ضلع غرب شهر به‌عنوان یکی از محورهای ورودی شهر از محور رشت، در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شد.

اسماعیلی ادامه داد: با عنایت به اینکه تهیه طرح ساماندهی محور، توسط مهندسین مشاور در سنوات پیش صورت پذیرفته مقرر شد مطالعات مذکور مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گیرد و طرح پیشنهادی پس از تحقیق و به‌روزرسانی جهت بررسی و سیر روال تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه گردد.

نظر شما