شناسهٔ خبر: 43996 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش آماری سازمان پزشکی قانونی درباره حوادث رانندگی ۵ ماه نخست سال

تصادف سازمان پزشکی قانونی از کشته شدن ۶ هزار و ۹۵۶ تن در حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۹۵۶ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این میزان جانباخته در حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۵) باشمار ۷ هزار و ۸۵ تن، ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

در پنج ماهه سال جاری از کل جانباختگان حوادث رانندگی ۵ هزار و ۴۵۰ تن مرد و یکهزار و ۵۰۶ تن زن بودند.

بر اساس این گزارش ،در این مدت و از کل کشته شدگان حادثه های رانندگی، یکهزار ۹۱۶ تن در مسیرهای درون شهری، ۴ هزار و ۵۷۰ تن در محورهای برون شهری، ۴۵۶ تن در مسیرهای روستایی و ۱۴ تن در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در پنج ماهه امسال استان های فارس با ۶۵۴، تهران با ۵۳۴ و خراسان رضوی با ۵۱۶ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۵۴، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل هر کدام با ۷۳ و البرز با ۸۵ فوتی کمترین آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی را داشته اند.

رشد ۱.۴ درصدی آمار مصدومان

همشهری آنلاین در ادامه این گزارش نوشته است: در پنج ماهه سالجاری ۱۴۷ هزار و ۷۷۱ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار مصدوم ۱۰۶ هزار و ۶۶ تن مرد و ۴۱ هزار و ۷۰۵ تن زن بودند.

این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۴۵ هزارو ۷۴۷ تن بود، ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در حوادث رانندگی در مرداد ماه

براساس این گزارش ،در مرداد ماه امسال نیز یک هزار و ۵۹۳ (یکهزار و ۲۴۱ مرد و ۳۵۲ زن) تن در حوادث رانندگی کشته و ۳۳ هزار و ۴۹۸تن نیز مصدوم شدند.

آمار متوفیات تصادفات مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل(۱۳۹۵) کاهش ۴.۲ درصدی و آمار مصدومان افزایش ۱.۶ درصدی داشته است.

نظر شما