شناسهٔ خبر: 43999 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مافی مطرح کرد:

اقدامات شورای شهر تهران در کنترل کارگروه‌های معماری مناطق مورد تایید بوده است/ گام مثبت شهرداری برای مهار انحرافات مالی

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراهای مجلس، حمایت اعضای شورای شهر تهران از بخشنامه جدید ضدفساد شهردار تهران برای محدودسازی فعالیت شوراهای معماری مناطق را بیانگر تقویت روند نظارتی شوراها دانست.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت پروانه مافی عضو کمیسیون شوراهای مجلس، در واکنش نسبت به حمایت اعضای شورای شهر از بخشنامه جدید ضدفساد شهردار تهران برای محدودسازی فعالیت شوراهای معماری مناطق، گفت: شورای شهر تهران باید بر حوزه‌ای که تخلفی در آن مشاهده شده یا زمینه‌هایی برای بروز تخلف در آن وجود دارد، کنترل و دقت بیشتری داشته باشد و فارغ از اینکه تخلف صورت گرفته مربوط به کدام کارگروه بوده، به وظایف نظارتی خود به خوبی عمل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر برای پاسخ دادن به اعتماد مردم که به واسطه آن به آنها رای دادند، باید دقت خود را در سطح کارگروه‌ها و بخش‌هایی که به نظارت دقیق تری نیاز دارد، افزایش دهند، چراکه همه از شورای شهر تهران انتظار دارند، بتواند به خوبی انحرافات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری را مهار کرده تا شرایط گذشته پایدار نشود.

وی تصریح کرد: اقدام شورای شهر تهران در جهت کنترل کارگروه‌های معماری مناطق مورد تایید بوده و چنانچه تخلفی در این بخش مشاهده شده، باید کنترل شود، چراکه به طور قطع اعمال محدودیت در بخش‌هایی که زمینه بروز تخلف در آنها فراهم بوده، ضروری است.

مافی یادآورشد: آنچه مسلم است تمام مشکلات ایجادشده در شهرداری‌ها، ناشی از عدم‌نظارت دقیق یا وجود ضعف در این بخش بوده است، چراکه شکل‌گیری هر گونه تخلف، چه در حوزه دولت و چه شهرداری‌ها به دلیل عدم‌نظارت صحیح صورت گرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: هم‌اکنون نمایندگان مجلس دهم بیشتر از اینکه قانونگذاری کنند، بر نظارت دقیق به نحوه اجرای قانون متمرکز شده‌اند، چراکه تحقق این مهم در مجالس گذشته با ضعف همراه بوده است، در همین راستا، مجلس برای تقویت نظارت بر اجرای قانون تلاش می‌کند، همچنین در شوراهای قبل نیز نظارت بر شهرداری فوق‌العاده ضعیف صورت گرفته است، در نتیجه شورای شهر کنونی تهران باید به تقویت شیوه نظارتی خود بپردازد، تا نظام و ثبات لازم به شهرداری‌ برگردد./

نظر شما