شناسهٔ خبر: 4404 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن ناحیه شمالشرق:

تقاضای دریافت 1400 هکتار زمین برای احداث خطوط و بندر خشک/ خط آهن گرگان – اینچه‌برون یکی از قطب‌های ورودی و خروجی کشور

ایستگاه راه آهن اینچه برون مدیرکل راه‌آهن ناحیه شمالشرق ابلاغ احداث خطوط آهن نرمال، عریض و بندر خشک طی اجلاس سه جانبه روسای راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان خبر داد و گفت: برای احداث مفاد این ابلاغیه به 1400 هکتار زمین نیازمندیم که نقشه آن را به استانداری گلستان ارایه کردیم و از طریق ماده 69 پیگیر دریافت آن هستیم.

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در جلسه‌ای که روسای راه‌آهن‌های ایران، ترکمنستان و قزاقستان اخیرا در تهران برگزار کردند مقرر شد خطوط عریض و نرمال در استان گلستان و منطقه اینچه‌برون احداث شود. همچنین کارگروه کارشناسی در سطح معاونت این شرکت‌ها برای یکسان‌سازی تعرفه ترانزیت و حمل بار در این خط تشکیل می‌شود، این کارگروه در قزاقستان گردهم می‌آیند و در این‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: دریافت روزانه 30 دستگاه واگن باری توسط ایران از ترکمنستان از دیگر مصوبات این اجلاس بود. از ابتدای مارس(10 اسفندماه) ایران باید آمادگی تحویل این واگن‌ها را داشته باشد این در حالی است که هنوز مرز ریلی اینچه‌برون نزد وزارت کشور تعریف نشده و ما پیگیر رسمیت بخشیدن هرچه زودتر به آن هستیم.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه شمالشرق با بیان اینکه منطقه اینچه‌برون برای راه‌آهن‌های قزاقستان و ترکمنستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این منطقه یکی از قطب‌های ورودی و خروجی کشور به شمار می‌آید که برای انجام زیرسازی‌های خطوط عریض و نرمال و بندر خشک خط آهن گرگان – اینچه‌برون در محدود راه‌آهن شمالشرق به 1400 هکتار زمین نیاز داریم.

وی اضافه کرد: نقشه این طرح را به استانداری گلستان ارایه کردیم و پیگیر تهیه آن از طریق ماده 69 هستیم. این زمین را باید استانداری گلستان تامین کند.

قربانی یادآور شد: نامه تهیه این اراضی را به اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان گلستان ارایه کردیم که پس از موافقت ارگان‌هایی مانند بنیاد مسکن،‌ شهرداری گلستان، مدیرکل محیط زیست، اداره راه و شهرسازی استان و امور اراضی تحویل داده می‌شود. تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با این نامه موافقت کرده است./

نظر شما