شناسهٔ خبر: 44076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد:

شناسایی و استفاده از خودروهای امداد فنی دارای مجوز در فارس

سیدجعفر سجادفر معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: قابلیت جستجوی پلاک خودروی امداد فنی دارای مجوز استان فارس فعال شد و از طریق نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ و جایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir در دسترس کلیه کاربران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، سیدجعفر سجادفر با ذکر مطلب فوق گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مابین ادارات ایمنی و ترافیک و مرکز مدیریت راه‌های فارس اطلاعات مربوط به کلیه ناوگان امداد خودروی امداد فنی دارای مجوز استان در سامانه ۱۴۱ کشوری ثبت شده و از مهر ماه امسال، کاربران جاده‌ای قادرند با شماره پلاک، خودروی امداد فنی را استعلام و اخذ یا عدم اخذ مجوز استعلام ناوگان دارای مجوز امداد خودرو در سایت www.۱۴۱.ir و نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ فراهم شد.

معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: از این پس هم استانی‌های عزیز قادرند از طریق سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.۱۴۱.ir یا نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ با استفاده از قابلیت استعلام پلاک خودروهای امداد خودروهای امداد دارای مجوز یا فاقد مجوز را شناسایی نمایند.

وی افزود: کاربران در صورت استفاده از این سامانه‌ها جهت استعلام ناوگان امداد خودرو می‌توانند اطلاعاتی از قبیل وضعیت مجوز، نوع خودرو، نام و نام خانوادگی امدادرسان و نام شرکت امدادرسان را دریافت نمایند.

شایان ذکر است در شش ماهه نخست امسال مجموعاً ۱۵۰ هزار و ۲۷۱ مورد، تماس کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ استان فارس برقرار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

نظر شما