شناسهٔ خبر: 44085 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر راه آهن قزوین- رشت/ پايان پروژه در گرو تامين ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت گفت: هم‌اکنون ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر انجام شده است و به منظور اتمام عملیات تکمیلی این پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیر اله خادمی صبح امروز در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت ضمن اعلام این خبر گفت:‌ پیشرفت فیزیکی راه‌آهن قزوین- رشت هم اکنون به ۷۹.۶  درصد رسیده است و این رقم تا شهریور ماه سال ۱۳۹۲، ۴۵ درصد بوده است.

وی در خصوص اعتبارات طرح افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و به منظور تکمیل عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر از مسیر خبر داد و اظهار داشت: عملیات تکمیلی نصب خط مسیر اصلی در حال انجام است و با اتمام ریل‌گذاری ۳۰ کیلومتر باقیمانده ریل به ایستگاه رشت خواهد رسید.

خادمی تسهیل ارتباط ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب را از اهداف مهم طرح دانست و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این خط ریلی شهرستان‌های لوشان، منجیل، رشت و بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

نظر شما