شناسهٔ خبر: 44095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک‌روزه صورت گرفت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن رشت - قزوین

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رأس هیئتی و با حضور استاندار گیلان و مدیرکل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه‌آهن رشت- قزوین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از این پروژه گفت: راه‌آهن رشت- قزوین یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین خط‌های ریلی کشور است که با حجم عملیاتی بالا در حال ساخت است.

وی با اشاره به سخت گذر بودن بخش‌هایی از مسیر عبور راه‌آهن رشت- قزوین بیان کرد: از مجموع  ۱۶۴ کیلومتر این پروژه  ۲۸ کیلومتر آن از مسیر تونل و گالری و ۸ کیلومتر آن از روی پل عبور می‌کند که از لحاظ حجم کاری جزء بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: حفاری تونل‌ها زمان‌بر و پر ریزش بوده که در بسیاری از موارد ریزش‌ها قابل پیش‌بینی نبود که این امر سبب شد روند اجرای پروژه در بعضی از نقاط به کندی پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: ۱۶ کیلومتر از زیرسازی طول پروژه باقی‌مانده است که حداکثر طی یک ماه آینده ۱۲ کیلومتر آن آماده‌سازی می‌گردد و در بخش روسازی هم از ۳۴ کیلومتر باقی‌مانده طی یک ماه آینده ۱۸ کیلومتر آن ریل‌گذاری می‌گردد.

خادمی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل کار و راه‌اندازی کامل آن بالغ بر ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه آخرین مسیر ریلی شمال به جنوب متصل می‌گردد، تصریح کرد: با ادامه خط آهن قزوین-رشت به انزلی و آستارا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی شمال به جنوب تکمیل می‌گردد که این امر می‌تواند در ترانزیت کالا و مسافر نقش بارزی ایفا نماید.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم از محل تأمین اعتبار خارجی یا صندوق ذخیره ارزی مابقی پروژه به سمت آستارا را تکمیل تا انشاءالله شاهد اتصال کریدور شمال به جنوب باشیم.

نظر شما