شناسهٔ خبر: 44121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه ابتدایی سال ۹۶:

۱۴۵ میلیون تردد خودرو در جاده‌های خراسان رضوی ثبت شد

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ظرف شش ماه نخست امسال ۱۴۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۳ رفت و آمد دستگاه خودرو در جاده‌های شریانی این استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرساز به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: این تعداد آمد و شد با بکارگیری ۱۱۶ دستگاه تردد شمار در محورهای شریانی خراسان رضوی ثبت شد.

وی ادامه داد: جاده مشهد - چناران در مسیر رفت با ثبت هشت میلیون و ۴۱۳ هزار و ۸۳۱ رفت و آمد و در مسیر برگشت با هفت میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۹ رفت و آمد خودرو بیشترین سهم را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: وجود کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی و رفت و آمد سرویس‌ها و خودورهای مربوطه به آن‌ها و همچنین رفت و آمد شهروندان برای گذراندن تعطیلات در باغ‌ها و مراکز تفریحی منطقه از عوامل افزایش ثبت تردد در جاده مشهد - چناران است.

وی افزود: جاده مشهد - شاندیز هم با شش میلیون و ۲۳ هزار و ۵۱۱ تردد در مسیر رفت و پنج میلیون و۸۳۰ هزار و ۱۲۶ تردد در مسیر برگشت رتبه بعدی بیشترین ترافیک را در جاده‌های خراسان رضوی دارد. دسترسی شهروندان مشهدی به مراکز تفریحی و گردشگری دلیل این میزان رفت و آمد است.

نصری ادامه داد: ظرف شش ماه  نخست پارسال ۱۰۸میلیون و ۱۲۱هزار و ۳۸۷ رفت و آمد خودرو توسط ۱۰۰ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای شریانی خراسان رضوی ثبت شده بود.

وی گفت: همچنین ظرف شش ماه نخست امسال ۲۶۳ هزار و ۱۲۸ رفت و آمد خودرو در جاده پایانه مرزی دوغارون به تایباد ثبت شد که ۳۷ درصد آن مربوط به خودروهای سنگین بوده است. این مسیر جایگاه نخست را در خراسان رضوی از لحاظ حرکت وسائل نقلیه سنگین کسب کرده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: مسیر تایباد به پایانه مرزی دوغارون نیز با ۲۲۷ هزار و ۹۷۲ تردد و سهم ۳۳ درصدی خودورهای سنگین جایگاه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

تمامی محورهای شریانی در سطح خراسان رضوی مجهز به دستگاه ترددشمار خودرو است.

نظر شما