شناسهٔ خبر: 44157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان تشریح کرد:

جزئیات اقدامات انجام شده در محور اصلی جاسک – محمدآباد ریگان جنوب استان کرمان

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در بازدید از پروژه محور اصلی جاسک – محمدآباد ریگان، اقدامات انجام شده در این محور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در بازدید از این پروژه بیان کرد: محور اصلی جاسک محمدآباد - ریگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکان ارتباط مناسب حوزه جنوب استان کرمان به سواحل مکران (بندر جاسک و چابهار) در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تأکید بر توسعه سواحل مکران نقش حائز اهمیتی خواهد داشت.

طبق نقشه کلان اقتصاد مقاومتی، سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی اقتصادی وزارت راه و شهرسازی بر پایه دو هدف کلی: «افزایش ترانزیت بار و مسافر» و «افزایش بهره‌وری انرژی در بخش حمل و نقل» تبیین شده است.

وی اظهار کرد: از طرفی انتخاب شهر قلعه گنج به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی و همچنین اتخاذ برنامه‌ها و اقدامات اجرایی جهت توسعه روستاهای کشور برای تثبیت جمعیت و تشویق مهاجرت به مناطق روستایی جایگاه ویژه این محور را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد.

ساردوئی گفت: محور مذکور به طول کلی ۴۷۷ کیلومتر است و اکثر مسیر از مناطق کوهستانی صعب‌العبور می‌گذرد این محور بندر جاسک را به جنوب و شرق استان کرمان متصل می‌نماید و راه ارتباطی شهرستان‌های بندر جاسک، بشاگرد، قلعه گنج، رودبارجنوب و محمدآباد ریگان خواهد بود. 

وی افزود: ۱۸۷ کیلومتر از این مسیر در حوزه اداره کل راه شهرسازی استان هرمزگان، ۶۴ کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان قرار گرفته است و ۲۲۶ کیلومتر از مسیر نیز در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد که تاکنون ۱۳۸ کیلومتر در حوزه جنوب کرمان با اعتبار هزینه شده ۳۷۵۹۷۴ میلیون ریال احداث و به بهره‌برداری رسیده و  همچنین ۴۲ کیلومتر از مسیر با اعتباری بالغ بر ۳۷۸۰۰ در حوزه استان هرمزگان نیز توسط این اداره کل تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. 

قابل ذکر است ۴۴ کیلومتر از مسیر که قبلاً ساخته شده بود با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه جنوب کرمان بهسازی و روکش شده است در حال حاضر نیز یک قطعه به طول ۲۶ کیلومتر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۹ میلیارد ریال در دست ساخت است، که تاکنون ۱۰ کیلومتر از آن آسفالت و به بهره‌برداری رسیده، جهت تکمیل کل مسیر در حوزه جنوب استان کرمان مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نظر شما