شناسهٔ خبر: 44160 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس تاکید کرد:

ایران باید در حمل و نقل هوایی هاب منطقه شود/ نوسازی ناوگان هوایی؛ بالندگی صنعت هوانوردی را به همراه دارد

مجید کیان پور عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خدمات شرکت های هواپیمایی باید همسو با استانداردهای روز دنیا باشد و نوسازی ناوگان هوای، بالندگی این صنعت را به همراه خواهد داشت.

مجیدکیان پور درباره فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور،گفت: برای افزایش پویایی صنعت هواپیمایی کشور باید دولت چاره ای اساسی برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور تدارک ببیند، تا بتوان همسو با ایرلاین‌های مطرح جهان در عرصه حمل و نقل مسافران و ترانزیت کالا عمل کنیم.

بروز شدن ناوگان هوایی نیاز کشور

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت هواپیمایی یکی از بالاترین ضرایب ایمنی را میان صنعت های حمل و نقلی در عرصه بین المللی دارد  و با این تفاسیر  برای تطبیق دادن شرایط صنعت هواپیمایی کشورمان با شرایط استاندارهای بین الملل پروازی باید نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس تصریح کرد: عمر ناوگان هواپیمایی کشور در حدود ۲۲/۳ سال است، بنابراین ضروری است فکری برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور تدارک دیده شود تا عمر ناوگان هواپیمایی کشور به زیر ۱۵ سال برسد.

 خروج  هوایپماهای تاریخ گذشته راهکاری برای بالندگی صنعت هواپیمایی

کیان ‌پور افزود: هواپیما‌های کشور که عمرشان به پایان رسیده است، باید از مسیر ناوگان هوایی خارج شوند تا بتوان با نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور بالندگی رابه صنعت هوایی  کشور تزریق کرد و این نوسازی می تواند به طریق روش‌های مختلف در سازمان هواپیمایی کشور از جمله بورس، سرمایه گذاری و فایناس‌های خارجی و دیگر مولفه های اقتصادی به سادگی عملیاتی شود تا بتوان عمر ناوگان هواپیمایی کشور را به زیر ۱۵ سال رساند.

 ایران می تواند نقطه هاب  هوایی پرواز های شرق به غرب شود

وی ادامه داد: به علت جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران که در منطقه خاورمیانه دارد و از طرفی دیگر نیز با توجه اینکه ایران به نوعی نقش واسطه ای میان اروپا و خاور دور را برعهده دارد می تواند یک نقطه هابی برای وصل شدن پروازهای غرب به شرق در عرصه بین الملل شود.

کیان پور، افزود: تجهیز فرودگاه های کشور و افزایش ترمینال های مسافربری از الزامات جدا ناپذیر در چرخه توسعه ناوگان هواپیمایی کشور تلقی می شود.

عضو هیت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت هواپیمایی کشور برای توسعه نیازمند بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی به بدنه صنعت هواپیمایی کشور است، یادآورشد: با تبدیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)به هاب، می توان زمان سفر را برای مسافران داخلی و بین المللی و همچنین می توان سوخت مصرفی ایرلاین ها را نیز کاهش داد.

وی در ادامه به خبرگزاری خانه ملت، گفت: باید با برنامه‌ریزی کاربردی ظرفیت حمل و نقل مسافر را در یک برنامه ریزی ۴ ساله ازحمل ونقل مسافر از  ۷ الی ۸ میلیون نفر در سال  به ۲۰ میلیون نفر در سال رساند و این افزایش حمل و نقل بطور مستقیم به صنعت هوایی کشور را توسعه‌مند می کند.

نظر شما