شناسهٔ خبر: 44166 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

ترابری مسافر در بنادر قشم ۷ میلیون نفر سفر طی شش ماه امسال/ رونق ۱۹۹ درصدی ترانشیپ در بندر قشم

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری بیش از سه میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۷.۴ میلیون نفر- سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس طی شش ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی آسیابانپور ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی دوره زمانی شش ماهه نخست سال ۹۶ گفت: طی این مدت، سه میلیون و ۱۰۰ هزار و ۳۲۲ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۴۹۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶۱ هزار و ۸۲۵ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۱۰۴ هزار تن کالا غیرنفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صادرات و واردات حدود ۱۰۴ هزار و ۶۰۶ تن کالای غیرنفتی در بنادر این جزیره طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون،۵۳ هزار و ۵۲۸ تن کالای صادراتی و ۵۱ هزار و ۷۸ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت صورت گرفت.

آسیابانپور حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر این جزیره را بالغ بر دو میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۴۹ تن اعلام کرد.

ترابری ۷ میلیون نفر سفر طی شش ماه

این مقام مسئول همچنین به کارنامه فعالیت‌های مسافری در جزیره قشم نیز اشاره کرد و گفت: ترابری هفت میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۱۷ نفر-سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری حدود ۳ هزار TEU کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، سه هزار و ۴۹۴ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

نظر شما